Näytä yksittäinen viesti
  #1372  
Vanha 27.10.2013, 01:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Wara Rengas; Ford Fokus 1.8 tdic vm 2001


siis kytkin antoi periksi ostaessani k.o kapineen, mutta vain "lappu lattiassa"

No reipas 1000 km, niin alkoi olla ongelma; 5:nen ja 4:nen; kykin ei enää pidä täyskaasu rekan ohituksessa (66kw vähän hämättynä) luistattaa kytkintä!

Eläköön FORD- suunnitelija; on onnistunut suunnittelamaan semmoisen työsylinterin, että kun kytkin on (sanotaan nyt puoliksi kulunut) kulunut, niin paineasetelma alkaa syömään työsylinteriä..... ja työsylinteri motoneteissa melkein yhtä kalls kuin Valeon asetelma ja -levy.

Siis tuossa minun WaraRenkaassa on kytkin asetelman lautasjouset samassa tasossa paineasetelmana kanssa. tuossa uudessa valeossa on pöydällä lautasjousi 5mm ylempänä...

Muutenkin helppo homma tuo kytkimen vaihto; näyttäis että ei sovi laatikko tulemaan muuten pois, kun ptää tyhjentää lohkon ja syylärin väli, molemmat etuvetarit pois, ja käännetään kone/vaihteisto paketti tuplasti KESÄaikaan.
Mutta homma tökkasi niin pieneen; kuskin puolen alapallon pultti ei lähtenyt irti.
(oli tarkoitus ajella aamusella kotiin, mutta tuo nivelen pultti "katkaisi kamelin selän")
kotiuduin tihkusateessa vanhahalla(liekkö uusin minun kulkuneuvo?) Nishikillä, siis polkupyörällä! pikkasen "nuttu" märkänä..... Mutta elämä on?