Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 25.10.2013, 08:27
Syncro Syncro ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.10
Sijainti: Satakunta
Viestit: 35
Perusasetus

Hyvä aihe, juuri samaa olen miettinyt oman ´90-mallisen gen1-Pajeron kohdalla. Nykyinen 2.5TDic on vaihtokunnossa, ja olen funtsinut tilalle jotain muuta päivittäisessä arkiajossa olevaan autoon.

Mercedeksen dieselit ovat perusvarma vaihtoehto, mutta entä jotain vielä vähäkulutteisempaa ? Mietinnässä on ollut dieseleistä VW:n 1.9 TDI 110 hv tai bensakoneista VW:n 1.8 turbo 150 hv ?

Tuossa VW:n dieselissä vääntöä on 235 Nm / 1900 rpm ja bensassa taas 210 Nm / 1750 rpm.

Pajeron oman 2.5 TDic:n tehohan on 94 hv ja vääntö 226 Nm / 2000 rpm

Lukuarvoina koneet siis pyörivät melko samoissa, mutta miten tällainen pienempi kone mahtaisi käyttäytyä keulalla ? Riittääkö koneessa oikeasti sitkeyttä ? Mihin lukemiin kulutus mahtaa muodostua ?

Tällä hetkellä omassa käytössä on ´90-mallinen 3.0 V6 bensapajero, ja sen koneen voisin kyllä ihan mielellään myös korvata jollain pienemmällä. Tehot eivät päätä huimaa, mutta kulutus nousee silti ihan maininnanarvoisiin lukemiin. Koneessa on siis tehoa 150 hv ja vääntöä 230 Nm / 2500 rpm. Mitenköhän tuo 1.8 T toimisi tämän tilalla ?
Vastaa lainaten