Viestiketju: Neliveto/Napalukot
Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 24.10.2013, 19:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HILTOY Näytä viesti
Voihan ajaa koko ajan nelivedollakin mutta poislukien polttoaineen kulutuksen kasvua (mikä sinäänsä tapahtuu jo edellisessä lukkojen lukituksessa) niin onko jotain muuta haittaa paitsi pyriminen.
No en minä ajaisi minkään mallin tai merkin autolla pitävällä alustalla (= märkä tai kuiva asvaltti) kiinteä neliveto päällä. On aika rankkaa koko voimalinjalle kun etu- ja takapää on yhtä puuta, vaikka tasauspyörästöt ei akseleilla lukossa olisikaan.

Mitä noihin napiksiin tulee, niin jos itsellä olisi auto napalukoilla niin ne olisi jatkuvasti kytkettynä. Jos olisi automaattinapikset ne lentäisi hevon kuuseen ja laittaisin kiinteät tilalle. Kukaan täysjärkinen jaksa olla pomppimassa autosta ulos kun tarttee laittaa neliveto päälle.. samantienhän sitä voisi ottaa nelivedon kahvankin pois hytistä ja siirtää se jakolaatikon kylkeen auton alle
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten