Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange
Eikös noita kilometrejä voi tarkastella jostain trafista? Katsastuksessahan ne otetaan ylös aina.
|
Joo kyllä voi, mutta onpa tullut vastaan sellaisiakin että mittarinvaijeri on irroitettu tai piuha ja autolla ajetaan se 10,000km vuodessa ja sitten irroitetaan vaijeri loppuajaksi. katsastukseen taas vaijeri kiinni.
Elektronisissa vermeistä on kuulemma vielä helpompaa tämä ns. irroittaminen, kun siitä ei edes jää mitään jälkiä, kuten esimerkiksi Saksan tuontiautoista se helekutin ruuvaaminen.
Tämähän on tuiki tavallista "huijaamista" Ostetaan ns. uusi auto vaihdetaan kuskin penkki, ohjauspyörä, polkimien kumit, vaihdekepin nuppi, vilkun viiksi ja kaikki muutkin kuljettajan käytössä olevat kulumisen merkit jättävät osat.
Sitten kun auto laitetaan myyntiin, vaihdetaan osat takaisin ja avot meillähän on tosi vähän ajettu kulkupeli, silti voidaan käyttää normaali huolloissa, eikä huoltomies edes huomaa mitään, laittaa leimat ja kilometrit vain ylös. Asiakas tuumaa että eihän tuohon tule edes kilometreja, mutta ompahan ainakin huollot tehty asianmukaisesti.
Auton omistaja tietenkin korjaa itse tai jossain toisessa liikkeessä varsinaiset viat ilman huoltokirjamerkintöjä, voi perkele että me osataan olla SINISILMÄISIÄ.
Saksasta aikoinaan tuotiin autoja joihin oli lisätty 100000-200000km jotta verotus saataisiin mahdollisimman alas ja osat oli sisältä vaihdettu helekutin kuluneisiin. Suomessa taas kasattiin uusilla osilla sisusta, ruuvattiin kilometrit mahdollisimman pieniksi.
Näistähän joku jäi kiinnikkin, mutta ei siinä tullut kuin pienoinen hinnanalennus.
Mitä tästä opimme, täytyy olla varsinainen fakiiri, jotta saisi todelliset kilometrit autoon.
Suomen ongelma on vieläkin perusrehellisyys ja me luotetaan liikaa toisiin ihmisiin, vaan oletteko joskus törmänneet rehelliseen autokauppiaseen, jos se ei huijaa, niin ainakin sitä on huijattu kyseisessä autossa, jonka sinä olet juuri ostanut.... Autokauppias ei ole ollut "tietoinen" auton vioista !