Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.10.2013, 23:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Itselläni on 2 rasvaprässiä

Toisessa on tuo tb:n moly-vaseliini, ja toisessa suolaveden kestävä "veneen potkuriakseli vaseliini" ja tuota potkuriakseli vassua on pelkästään veneessä; no, taisin kerran rasvata sillä HJ-61 lukkovivut akselista.

Mutta noihin kardaanin ristikoihin; jos sinne pistetään tarvikeristikko (Oliko GMP tms, musta paketti ja keltaiset tehosteet, ja olikohan gut-xxx tms koodit)
Niin noissa HDJ-80 ristikoissa tuo alkuperäinen vaseliini on sivistyneesti sanottuna lonkkanivelten välistä! siis noin +5 asteen lämpötilassa oli kuin jääkaappikylmää voita!
Kasasin kardaanin, ja yritin saada tuota tb:n moly vassua tulemaan läpi; tuli 2 kupista, mutta ei millään noista 2 muusta; k.o nivel alkoi täristämään usemman 10tkm jälkeen, ja nuo 2 kuppia, siis mistä tuo tb:n moly vassu ei tullut läpi, oli loppu, toki käyttöolosuhteilla lienee osansa asiaa.(ja nuo kaksi, mistä tursusi tuo tb:n vassu ulos, oli melkein uudet.
Seuraavan/kaikki siitä eteenpäin, olen kaapinut/pessyt keskitähden puhtaaksi, ja k.o tb:n molya reilusti kasauksessa, ja eipä ole tarvinnut enää vaihdella samoja ristikoita! p.s jos ostat ristikon, niin pistä vaseliinituubi ja ristikko pakastimeen, jos molemmat rasvat on notkeita, niin ok.....

P.s Alkuperäiseen kysymykseen; tuosta tarosta ei kokemusta, mutta ainakin noiden omien autojen kanssa olen tullut toimeen, kun tuo vetarin/suojakumi on sormella kaavittu puhtaaksi, ja täytetty tuolla tb:n moly:llä.
Ja jos jäykkäakselinen (etu) tojota niin 10-20 ruikkausta 1-2 vuoden välein, jos offia, niin huomattavasti useammin.

ja edes minä en voitele k.o tb:n vaseliinilla laturin laakereita tms.
Vastaa lainaten