Toyotan rivipumput on moottoriöljyllä voideltuja, niissä polttoaineen voitelevuus (tai laatu) ei ole niin kriittistä kuin uudempien autojen jakaja- yms. pumpuissa. Rikitön tai ainakin vähärikkinen diesel mitä nykyään pyritään päästöjen takia ajamaan läpi EU:ssa ja Amerikassa voitelee vielä huonommin. Huomattavaa on kuitenkin ettei se rikki mitään voitele, vaan menetelmä jolla rikki poistetaan vaikuttaa myös huonontavasti dieselöljyn voitelevuuteen.
Eli ei esim. venäläinen dieseli kovin haitallista HJ:lle ole, ts. ei se moottoriöljy ole kovinkaan tarpeellista siellä polttoaineen seassa (todennäköisesti se vain karstoittaa konetta) vaikka se vähän paremmin ruiskupumppua voitelisikin.
Isommat ongelmat ruiskupumpuille syntyvät polttoaineen sisältämän veden tai ilman muodossa, viimeksimainittu haittaa lähinnä toimintaa, vesi tekee jo vahinkoa.
|