Viestiketju: УАЗ-Буханкa
Näytä yksittäinen viesti
  #163  
Vanha 22.10.2013, 17:44
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Tuskailin aikani intiasta ostetun sähkö bensapumpun kanssa. Ei ime, ei puhalla, vaikka mitä tekis, perkele. Onneksi toveri ZAU:lta löytyi alkuperäinen mekaaninen pumppu. Nyt bensa liikkuu niinkuin pitää, harasoo!



Mutta sitten, ettei menis liian hyvin, niin kone alkoi käymään raskaasti. Ja bensaa valui kaasarista pakosarjalle asti. Ei mikään tuumaus-tupakan paikka?

Pienen neuvostohenkisen korjauksen paikka. Neulaventtiilissä oleva pieni kumi oli päättänyt olla huonosti. Pientä räpläystä, niin taas pitää. Kone käy nätisti, kaasari saa bensaa, ja sirppi ja vasara se taivaalla loistaa .



Sitten ajattelin vaihtaa öljyt, kun on talvikin tulossa, ja edellinen vaihto ei ole tiedossa. Koska merkki UAZ on suomessa vähän erikoinen, niin menin hakemaan suodattimen alan erikoisliikkeestä. Eli Tokmannista. Sieltä löytyi onneksi M-Filterin kataloogi (asiakasystävällisesti kiinni hyllyn tolpassa helvetin lyhyellä narulla...), josta oli helppo etsiä sopiva suodatin.

Ladan suodatin sopii, ja volvonkin, mutta valitsin vähän isomman. Eli ZMZ koneisen Volgan suodatin, koska UAZissa on saman valmistajan pannu. Kuvassa näkyy M-Filterin numero, sekä paikalla olleen Teho-Filterin nro, OK 12. Molemmat ovat juuri saman kokoisia.

Kuvassa näkyy lisäksi, kuinka edellisellä suodattimen vaihtajalla on homma mennyt oppikirjamaisesti vituiksi. Eli kaksi tiivistettä päällekkäin. Mutta lahjakkaasti hoidettu homma, ei nimittäin vuotanut tippaakaan...
Vastaa lainaten