Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 22.10.2013, 09:39
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Dodiih. Palataas tähän asiaan taas.

Eli huuhdoin tuon järjestelmän ja laitoin Liqui Moly paikkauskamaa sisään. Samalla vaihdoin jäähdytysnesteen vihreään kamaan, koska se on halvempaa. Yhtään mitään vaikutusta. Vuoto jatkui. Ei auttanut vaikka ajeli meneen. Tuossa operaatiossa onnistuin rikkoon alkuperäisen termarin. Sinällään ei haittaa kun olin jo uuden ostanut. Mutta lukitsin alkuperäisen termarin auki asentoon, joten nesteet kiertää vapaasti. Lämmöt nousee nyt n.60 nurkille. Ennen nousi 80 ja jos seisoi paikallaan niin lämmöt saattoi nousta lähellä 100 astetta. Liekö tuossa ollut ongelmana juuri se veden kierto vai oliko termari vaan jotenkin jumissa?

No aattelin vielä kokeilla jotain tosi halpaa ja ostin tämän http://motonet.fi/fi/tuote/602030/Th...kkausjauhe-25g. Yhtään mitään vaikutusta.

Hurauttelin sitten mökiltä himaan n.180km. Puolessa välissä piti 1.5 litraa lisää jäähdytysnestettä ja kotona toiset 1.5 litraa. Eli korjaus meni ihan päin persettä. Vuoto vaan lisääntyi. Koska vituttaa se savu mikä tulee pakosarjan ja turbon välisestä laipasta niin lätkäsin kotona siihen pakoputken paikkausmöhnää. Kunnon kerros siihen ympärille. Noh. Tämä veden vuoto siirtyi sitten seuraavaan laippaan, mikä on heti turbon jälkeen. Myöhemmin alkoi myös vuotamaan jälleen siitä turbon ja pakosarjan välisestä laipasta alapuolelta.

Aattelin jo polttaa koko mersun paskan. Mutta päätin silti kokeilla vielä yhtä möhnää. Eli Bar Leaksia. http://www.motormarket.fi/verkkokaup...0_g-p-3887-85/. Tuotahan aikaisemmin suositeltiin ja sitäkin sai motonetistä. Maksoi 9.90. Jälleen huuhdoin järjestelmän. Siitä mielenkiintoinen havainto että kun sisällä oli vesi + pesuneste niin mitään savua ei tullut. Nesteitä ei myöskään kadonnut. Ennen vesi+pesuneste yhdistelmää se savutti. Mut laskin nesteet pihalle, Bar Leaks sisään. Oli aika mielenkiintoista kamaa. Purkin kun avasi niin hais kissan ruualle. Yyyhhh. Päällä oli joku öljykerros. Sen alla joku maitomainen kama ja pohjalla sellaisia kananpaskan näköisiä kokkareita. Melko kookkaita vielä. Kaiken tungin ylävesiletkusta sisään. Jäähdytysnesteet sisään. Samantien alkoi savutus. Herää kysymys onko sillä jäähdytysnesteellä jotain vaikutusta tuohon?? Tuskin se vettä paremmin pieniin reikiin menee? No kuitenkin. Sitten kävin vetäseen pienen lenkin. Klaukkalassa pysähdyin katseleen miltä näyttää. Savu tulee edelleen. Annoin hetken käydä paikallaan ja kas kummaa. Savu väheni ja lopulta loppui kokonaan Taas kovaa ajoa ja pysähdyin katseleen miltä näyttää. Hieman tuli savua, joka loppui samantien. Kunnon revittelyä (mersulla ei tahdo luonnistua edes nakin poltto) ja pikataipaleen ajoa (ei se tuohonkaan sovi kun alusta on vaan niin paska ja ohjaus vielä paskempi). Tällä tavoittelin sitä että jos kone kiertää kunnolla niin tuleeko vuotoa enemmän. No taas pysähdyttiin ja avattiin konehuone. Ei mitään savua. Sisällä ei myöskään tullut mitään jäähdytysnesteen käryä. Kuitenkin samalla kertaa tuli ajotietokoneeseen ilmoitus että lisää jäähdytysnestettä. Laitoin jäähdytysnestettä puoli litraa sisään. Kepittelin (voiko automaatilla edes tehdä niin) himaan ja taas konepelti auki. Ei savua. Auto sammuksiin ja tutkitaan jäähdytysnesteen tilalle. Ei ole jäähdytysnestettä kadonnut yhtään.

Joten mitä voimme tästä päätellä? Bar Leaks fixasi ongelman Nyt pitäisi vielä tuo termari vaihtaa.
Vastaa lainaten