Eikä kuivasumpuista
Mutta jos kyseesä ei ole Formula F1, eikä edes samalla dekadilla oleva kapine:
Niin, siis tuommoinen köyhän miehen "kuivasumppu" on jo museoikäisissä moottoripyörissä; öljypumpun akselilla on kaksi pumppua, MUISTAAKSENI tuo painepumppu, joka työntää öljyä laakereille, on pikkasen pienempi? kuin tuo "siirtopumppu", joka imee öljypohjasta öljyt tuonne säiliöön; siis mistä painepumppu pumppaa ne takaisin koneeseen.
-> siis pistetään tuulettajan remmiin sopiva ohjaustehostimen lamellipumppu imemään öljypohjasta öljyä, joka pumpataan öljyn suodattimen kautta vaikka 10 litran tankkiin, josta orkkis öljypumppu imee...
Ja tuossa lamellipumpun ja säiliön välissä vois olla kunnollinen öljyn jäähdytin, vaikka termostaattiohjattu fekti?
Toki vaatii pari pikkuista juttua; kuten esim. eston, että säiliö ei valu tyhjäksi moottoriin....
Ja vielä pelkistetympi toteutus: k.o hammaspyörä/lamelli pumppu imee oljypohjan "väärästä" päästä, ja täyttää öljypumpun imusihdin syvennystä.
K.o ideaa saa lainata... ja myös automaatteihin; toki idea taitaa olla aika vanha.... joten lisenssi tulot lienee utopiaa
p.s Olin lähes varma, että jo -90 luvulla k.o systeemiä käytettiin proto luokan maastureissa, mutta ei kuulemma ainakaan yhdessä menestyneessä RR:n automaattivaihteistossa.