Auto on taas saatu liikkeele osittain siksi että pyörällä alkoi olemaan hengenvaarallista liikkua ja osittain hetkellisen inspiraatio purkauksen saattelema kun keksin alkaa niitä lisä reikiä sinne napaan poraamaan!
No sehän ei taas mennyt kuin trömpsöössä! Repullisen hss teriä katkottua ja pilalle porattua. Huomasin että napa vaan on siltä yhdeltä kohtaa kovempi. Joka puolelta poratessa terä tökkäsi siihen samaan syvyyteen eli vastassa oli kovempaa metallia.
Kävin hakemassa Coboltti teriä ja niitäkin meni pari ennenkö hoksin että miten se homma toimi...
Onpa muuten mahtava poranterä. Pari reikää oli pilalle porattu ja pohjalla oli jumissa hss ruuppua joten rälläkkä kouraan ja kylki auki siltä kohtaa, romut pois ja hitsausta perään. Tämä hitsi sauma oli kuitenkin niin kova että poratessa joutui vähän kikkailemaan... edes coboltti ei meinannut lähteä menemään...
Rälläköity napa
Hitsattu napa
Vähän fiksausta
Pillillä punaiseksi ja poraamaan... todellakin vedin navan laidan porattavaltakohtaa puna hehkuun ja painoin poran siihen, volaa se lähti uppoamaan tässä vaiheessa jos laittoi leikkaus öljyä metalli karkaistui taas niin kovaksi että terä heitti uppoamasta. Uudestaa punaiseksi ja taas uppoaa.. nämä kobolttiterät oli ihmeellisiä kun ne sen kesti yhdellä terällä porasi monta reikää ja ihan sama laittoiko leikkuu öljyä vai ei..

.
Pientä heittoa on reikien kohdissa johtuen siitä että hitsaus pinta ja alkuperäinen navan metallin lujuus on eri ja pora meinasi ruveta vetelemään heti lähdössä.
Enään pitäisi keksiä miten saan vetoakseliin porattua reijät kun ei meinaa istua siihen porapenkkiin oikein mitenkään. Eli pora penkissä on reikä keskellä mutta vetari on niin paksu ettei sovi siihen...