VNT
Ohjaa VNT:tä pakopaineella, älä ahtopaineella. Jos ohjaat ahtopaineella, niin pakopaine ei koskaan saa olla yli 0,7bar ahtojen. Muutoin ahtimesi on sökö suht nopiasti (jopa muutamassa sekunnissa). Kun VNT:n pakopesä menee tukkoon, niin se käyttäytyy hyvin erilaisesti verrattuna konventionaaliahtimeen. Siksi noita haukutaan huonosti kestäviksi, koska 99% noista rikotaan tietämättömyydestä johtuen viritouhuissa.
Älä valkkaa mesen Gt2359v:tä, koska se on vanhanaikainen ja herää myöhään (tuosta ahtimesta on kuitenkin paljon hienoja muistoja...). Bemarin Gt2260v herää yhtä alhaalta, kuin tuo rintterin ahtimesi ja riittää ihan eri sfääreihin... Se on tuo kehitys sellaista.
Rintterin ahtimeen max 2bar ahtopainetta, bemun ja mesen ahtimiin max 2,5bar pakosia. Paras teho on noin 0,7bar pakopaine yli ahtojen, turvallisinta on pitää pakopaine alta 0,5bar yli ahtojen. Näitä kannattaa monitoroida, jos haluaa parhaan irti setupistaan.
Loppuun täytyy vielä sanoa, että offista en tiedä hittojakaan. Bensa ja eritoten naku VNT:eiden kanssa olen paininut jonkin verran vuosien varrella ja nykyisin myös sarja-ahtaminen kuuluu harrastuksiin. Kunhan nyt satuin tälle foorumille ihan muista syistä. Hyllystä löytyy VNT-ahtimia Gt20:stä aina Gt45-luokkaan asti (jalkapallokokoinen 1500hv ahdin ja painaa 50kg) ja kaikkea siltä väliltä.
|