Viestiketju: remmiahdin kysymys
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.10.2013, 22:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mutua ja muistoja 80/90 luvuilta


Onko tuo sinun "sapporon" kone 2 litranen ja 8 venttiilinen; ja vanhempi kuin n. 1983?

Ja onko nuo mikunin tuplakaasarit vakio?

Mulla on omakohtaista rassaus kokemusta vain n. 1982 2L bensa Galantista, ja tuo kone oli 2 kurkkuisella kaasarilla: Tuo kone on tehty sen verran vanhanaikaisesti, että 10-20 vuotta uudempien puristussuhteisiin ei voi verrata.

Mutta jos meinaat uusia kaasarit, niin olisko syytä uusia ruiskuksi?

Tuosta minun tuntemasta mitsun 2 Litran koneesta voi varmaan E98:lla repiä tehoja noin 200 hv remmi ahtimella ( alkaa nakuttamaan, kun palotilan muoto on mitä on, ja puristussuhde em. mukaan) Ja remmiahtimella tuo nakutus tulee esille nimenomaan sen takia, että "alle max väännön" tuo kone hengittää orkkiksena hyvin, ja virtausvastukset on pienehköt, ja eatonin hyötysuhde kohtuullinen....

Minä rakentaisin vaikkapa mekaruutan k.o koneeseen...

p.s voimistelin noiden Mikunien kanssa -80/-90 taittessa, olivat kiinni parissa toyotassani, ja nimenomaan DOHC kannessa, missä oli valussa kolme soittorautaa kolmiossa....

p.s tuo Galantin 170hv turbo on eri kone (yksityiskohdilta) kuin tuo Galantin vapari.
Vastaa lainaten