Laite on 89 K1500 Sportside.
Ihan rautakauppapalkista en ajatellut tehdä uutta runkoa tilalle. Eilen kävin Heinolassa tutkailemassa yhtä purkupeliä, mutta ruosteessa sekin oli, ei tosin ihan yhtä hurjan näköisesti.
Jotain korkeahiilisempää tuo materiaali näyttäisi olevan. Edeltäjässä oli "39,000 PSI Carbon Steel", mutta tästä (88-98) en löytänyt sen parempaa dataa.
http://chuckschevytruckpages.com/framespecs.html
Kovahiilisempää näyttäisi olevan jos ruostumistavalla eli vohvelilla katsoo. Exfolation corrosion:
http://corrosion.ksc.nasa.gov/intercor.htm
Tuosta Ford 59:n mainitsemasta joustavuudesta: Rungon viimeinen poikittaispalkki on sen muotoinen, että antaa anteeksi jonkin verran, mutta lava itsessään on suoraan pultattu runkoon ilman mitään joustovaroja. Lava on tosin lasikuidusta rimpuloita kiskoja pohjassa lukuunottamatta.
Laitteella pitäisi joskus vielä päästä Hiipimälle(!), kannustamaan sankareita Laatokan ympäriajoon ja tietenkin Odessaan... Saa nähdä miten äijän lompakon, ajan ja motivaation käy.