Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 15.10.2013, 20:49
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Tänään tuli ohimennen puuhailtua jotain pientä, aina kun silmä vältti ja pääsin karkaamaan auton kimppuun. Jarruja ilmailin, kun vas. etusylinteristä oli jarruletkun banjopultti löystynyt mystisesti samassa mutakuopassa missä meni öljynpaineetkin. Mitään väkivallan merkkejä ei letkussa näkynyt, mutta käsin sai pulttia kiertää. Kai sitä joku oksa oli tonäissyt, tai joku mutakeiju käynyt jakarilla kiertämässä..? Vanteenreunaa oikoilin ja mietin vahvike rinkuloiden hitsaamista niihin, no.. mietinnäksi jäi!
Lässähtänyttä keulaa hiukan autoin ja sorvasin pari ulkohalkaisijalta sopivaa prikkaa sisäreijältä jousipedin alle sopivaksi ja veistelin jousen alle hiukan korkeamman kummi rinkulan jostain kuljetusremmistä. Voortissa jousi lukitaan mutterilla ja isolla kuperalla prikalla tukivarteen kiinni. Ranchon jousissa oli kuitenkin alasilmukka niin iso ettei jousi puristunut lainkaa prikan ja jousipedin väliin, mutta nyt pysyy tukevasti.



Näillä eväillä nokka nousi arviolta n. 30mm, ei ole enää niin pahasti maan alle sukeltamassa. Huomenna näkee lopputuloksen kun saa auton hallista ulos.

Siinä kun vannetta ähelsin suoraksi, pohdiskelin jotta jos löytyisi jostain 4kpl halkaistavia 15" trukin vanteita... Niihin koneistaisi vaan sopivat keskiöt ja laittaisi sisäpuoliset bedlockit Olis varmaan ainevahvuudetkin aika sopivia tähän käyttöön!
Vastaa lainaten