Entä sitten kun Meidän aika jättää?
Menee vähän? ulos topiikista:
Mutta totuushan on se, että huomattava osa kalustosta poistuu "liikennekäytöstä poiston" aikana metallinkierrätykseen yms. siis lakkaa olemasta olemassa.
Siis "joillakin" meistä on virallisessa rekisterissä oleva auto joka on palasteltu/kierrätetty, ja kun aikanaan tulee se hetki, että veivi/ajohaalarit lentää hukkaan, niin perunkirjoituksessa tulee ilmi, että Papalla/Mummulla tms. on edelleen se auto, millä käytiin ongella vaahtosammuttimen kokoisena...
(entinen työkaveri osti rekisteröidyn tontin, perikunnassa oli muistaakseni lähes 200 osakasta, ja se, että australian holhouslautakunta käpisteli anomusta piittkäään, kaupanteko lykkääntyi. siis prosentin osan osuus....)
Ja jos auto on hukassa (kun on hukassa) niin alkaa rahaa/aikaa palamaan...
Siis tehkää vaikka legentaarinen ruutupaperi, jossa listaatte omistamanne ajoneuvot, ja muutaman vuoden välein parilta kaverilta nimmarit allekirjoituksen päivämäärän ja oman allekirjoituksen keraa "voimassaolevan" listan perään. (maalaisjärjellä vois helpottaa, joku juristi voi korjata/täydentää)
Tuosta auton kierrätyksestä; Lain saatteessa tms. sanotaan, että kierrätetään ensisijaisesti varaosian tms. : kun viette jonkun romun virallisen kaavan mukaan kierrätykseen, kokeilkaapa ostaa siitä esim. laturi tai startti...
Mitä Kartelli tarkoittaa? siis suomessa ei makseta Virallisesti hävitetystä autosta euroakaan, Liikennekäytöstäpoistetusta saa rahaa...
Nimimerkillä: yritin kerran ostaa yhtä LandCruiser-40, ja n.1/140 osan omaava halusi kunnostaa sen joskus..... Omistajan elossa olevat lapset olisivat myyneet, mutta yksi oli kuollut, ja hänen yksi lapsi muisti auton....
Missähän k.o latoaarre lienee nyt....
|