Sattu nyt tulee hyvään hintaan vastaan toi ahdin jonka ostin, niin otin kokeiluun. Varmasti on eroa heräämisessä pienemmän ja isomman VNT-ahtimenkin kanssa, mut ei varmaankaan niin paljoa ku perinteisissä ahtimissa. Jos todetaan GT18 liian pieneks, niin pitää yrittää sit löytää GT22 tai isompi. GT22 bemarin 3l 180hv koneessa herää vasta kunnolla(vääntökäyrästä iteroiden) lähempänä 2krpm... Tavoitehan on se että kun tyhjäkäynniltä lyö kaasun pohjaan, niin on vääntöä tarjolla niin että kiertokanget menee solmuun =D
Muutenkin tää jälkiahtaminen on niin tusinatuurista kiinni et ei auta muu ku kokeilla eri setuppeja. Nyt on liian ison ahtimen ääripää kokeiltu, seuraavaks liian pienen vuoro, sit voidaan mennä taas hieman liian isoon ja sen jälkeen taas pykälä taakse niin osuu ehkä kohdilleen.
|