Kaupat sovittuna Sprintterin GT1852V ahtimesta. Kokeillaan sit toista ääripäätä ahtimen koon suhteen. Josko tuolla sais heti ahdot nousee ku tyhjäkäynnillä koskee kaasupedaaliin. Ainut kysymysmerkki on pakopaineet ja -lämmöt ku huudattaa menee 200km yhteen putkeen 2600-700rpm. Jos osottautuu koeajossa liian ahtaaks, niin laitetaan kiertoon ja sit suosiolla joko gt20 tai gt22 tilalle.
Sit pitää keksiä jonkilainen ylipaineohjaus tolle VNT:lle. Näin autoinssin logiikalla painekello painaa ilman ahtoja siivet "kiinni" ja ahtojen noustessa "avaa" siipiä ettei paineet nouse liikaa. Säätöhän tuohon pitäisi saada perinteisellä bleedillä/turboruuvilla, jolla estetään paineen pääsy täysimääräisenä kellolle. Joku tehnyt tuollaisen ohjauksen VNT-ahtimelle? Alipainekellonhan pystynee muokkaamaan ylipainekelloks vaihtamalla nipan kalvon toiselle puolelle.
|