Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
TESTATTU!! jossain uudemmassa 2000 luvun jeepin romussa paukutti asvaltilla nelikko niin paljon että peilit heilu ,mm JEEP liikkeen mukaan TÄYSIN normaalia jeeppiä ,eli kuuluukin heilua peilit ja paukkua neliveto asfaltilla ympyrää ajettaessa. eli suosittelen jeeppiä vain jeeppi miehille ja hiluksia hiluksi miehille voi ajella sitten takavedolla kesällä ja n.8l satasella menee ainetta. 
|
Kyllä se sun toyotakin ihan samalla tavalla rutisee ja paukkuu kuivalla asvaltilla kiinteä nelikko päällä ajaessa niin että peilit tärisee. Oiekastaan, ihan mikä vain auto niin tekee. Takavedolla sitä voi Jeepilläkin ajaa, tai jos on jatkuva neliveto niin sillä ja ei kyllä peilit tärise tai ristikot pauku eikä rutise.
Jos paukkuu ja rutisee, niin on auto rikki tai väärä nelivetomoodi päällä. Sitä en sitten tiedä mitä Jeep- liikkeessä ovat hourineet, ei jatkuvan nelivedon mitään kuulu paukkua. Turha on autoa syyttää jos kuskissa tai huollossa on vikaa..
Edit: Niin ja tarkennetaan nyt vielä, että ne napalukkojen auki/ kiinniolemiset toki vaikuttaa jos on etukardaani tjsp. vituillaan niin että pitäisi saada etuperä kokonaan irti voimalinjasta. Toisaalta jos sen auton pitää kunnossa, niin ei noita ongelmia kyllä sitten pitäisi olla. Viimeksi olis itsellä ollut rymyyttelyjen jälkeen tarvetta kun paukahti etuperä tuhannen päreiksi. Mutta, ottaisin silti mielummiin kiinteät navat kuin manuaaliset avattavat - tai varsinkaan automaattiset. Mitä vähemmän vikapaikkoja, sen parempi.
Tuosta hinauksesta pehmeällä; en oikein nyt tajua pointtia että nelikolla repii nurtsin ruvelle mutta napikset auki ei. Eikö se nyt hitto vieköön ole sama asia ajaa sillä takavedolla, tai kiinteällä nelikolla napalukot auki? Miksi niitä napalukkoja pitää sinne ulos mennä ropaamaan, kun nelivedon saa joka autossa (paitsi useimmissa jatkuvan nelivedon vehkeissä) pois päältä hytistä kahvaa kiskomalla ja on takavedolla, ja pysyy nurmikkokin kunnossa? ..ja toisaalta kunnossa ollessaan jatkuva neliveto ei pahemmin nurmikkoa ruvelle rullaa, mutta pitoa on vähän paremmin kuin pelkällä takavedolla.
Tuo hidas takaveto on hyvä pointti silloin kun sitä tarvitsee, tosin joissain autoissa senkin saa suoraan kepeistä nykimällä, ja toisiin voi tehdä itse twin stickin..