Näytä yksittäinen viesti
  #32  
Vanha 07.10.2013, 08:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.878
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kolmesta autosta kokemuksia tuosta papusopasta. Kahdessa oli kansi halki (Dieseleitä), kumpainenkin paineli kohti auringonlaskua ilman remonttia, toinen pari vuotta oli omassa ajossa eikä tehnyt ylimääräistä painetta enää jäähdytysjärjestelmään koko aikana. Appiukon bensacorolla meni 4kk ennen kuin palanut kansipahvi piti vaihtaa.

Yhteistä oli sitten jokaiselle ettei enää talvella ollut liian lämmintä matkustaa...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mersujen pässinkivekset jumii ihan ilmankin tuollaisia sattumia, eli kyllä vahvasti suosittelisin tästäkin syystä unohtamaan mokomat paputahnat ...

auki vaan !
Tuosta syystä blokkaan sen veden kierron sisälämppäriin niin ei tarvi tuollaisia miettiä. Ennen tuota kuuluisaa pässinkivestä (minkä muuten vaihdoin jo uuteen käytettyyn) letkun saa helpolla irti siitä perin kummallisesta vesipumpusta. En tie miksei koneen oma vesipumppu muka riitä tuolla ja kylkeen on pitänyt laittaa vielä toinen sähkötoiminen pumppu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
jos se tosiaan on E300TD niin ei oo turbokone ...

laitas kuvaa koneesta / vuotokohdasta kuitenkin
Kuvaa ei tähän hätään ole, mutta kyllä auton tiedoissa ihan lukee E 300 Turbo Diesel. Turbo sieltä myös löytyy, tosin pieni sellainen. Joku tuon on saksasta uittanut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
yleensä mersulla ajavat kuskit on sen verran fiksuja että vievät sen autonsa mersu korjaamoon korjattavaksi. miksi sinä et vie??
Ehkä ne Mersu miehet millä auto maksaa 10k€+. Mutta kun tuo ei maksa. Viemällä sen korjaamoon pitää maksaa n.80€/tunti jollekin kaverille hilloa että se fixaa tuon. Ei mitään järkeä. Vielä kun nuo nykyajan korjaajat tuppaa tekemään melkoista sekundaa firmojen nimissä. Esim. työkaverin Nissanista oli takalaakeri aivan lopussa. Ensin huolto sanoi viaksi putken, jossa ei sitten ollut vikaa. Sitten vika olikin takajarruissa. Ne kun vaihdettiin niin lopulta vika olikin takalaakerissa.. Ja kun tuota Mersun ongelmaa ei saa korjattua muutamassa tunnissa. Aivan ylihinnoiteltuja nuo tuntihinnat suomessa. Sen sijaan voin kyllä maksaa 20-30€/tunti jollekin joka ei välttämättä tuosta summasta maksa sitten veroja ja ketä osaa tuon homman. Joten voipi olla että lähden käymään jälleen virossa tuolla autolla missä tunti tosiaan maksaa 20-30€ ihan merkkiliikkeessä. Fixataan auto ja tuodaan samalla mersu täynnä viinaa suomeen. Ja viinaa/kaljaa tuohon mersuun kyllä mahtuu. Edes jotain positiivista siitä laitteessa.
Vastaa lainaten