Viestiketju: Optima akku asiaa...
Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 05.10.2013, 08:24
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
On kyllä aikalailla paljon vartijana tuo bilteman "kytkentärele" tuossa tapauksessa: Viive oli muistaaksen noin 5 sekunttia, ja kun alat vinssaamaan, niin vinssi voi nypätä esim. 500 A? ja jos olet vinnssaillut pitenpään, niin tuo vinssiakku on aikalailla "kontallaan", siis tuon erotusreneen kautta voidaan teoriassa repiä tuo 500 amppeeria, ja kun tuommoisella virralla kuormitetaan 100 A kosketinta 5 sekunttia, ja vielä avataan se, niin voi olla liikaa....

Siis tuo eroitusrele on tarkoitettu tilanteeseen, esim. että autoon laitetaan oma akku webastolle ja kylmälaukulle, ja halutaan että nuo eivät pääse tyhjentämään auton akkua, ettei lähde käyntiin...

Siis toiminta on tyhjetyneellä hupiakulla seuraava; auto käyntiin, alkaa lataamaan, ja kun latausjännite ylittää 13,3???? niin rele kytkee hupiakun myös lataukseen, ja jos syystä taikka toisesta, latausjännite putoaa 12,8????? volttiin yli 5 sekunniksi, niin rele avautuu.

-> sinun tapauksessa miettisin pikkasen sivistyneempää systeemiä, jos tuo vinssaamiinen on jatkuvaa... (Esim. ylimääräinen normiakku, jota latataan tuon bilteman releen kautta, ja josta ei saa sähköä muualle kuin startille... tuommoinen kytkentä tulee minulla jossainvaiheessa veneeseen...)
Eikö se viive oo toiseen suuntaan? Ainakin motonetin releessä kestää sekunteja ennen ku alkaa lataamaan ja jos virta kasvaa liikaa, niin se erottaa akun.
Vastaa lainaten