Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen
Uusia autoja saa paikalle sillä, että harrasteluokkaa helpotetaan. Madalletaan kynnystä, vaikeustason pitäisi olla sillä tasolla, että vakioauto vähän suuremmilla pyörillä voi ajaa kaikki jaksot läpi.
Oikean kuskin tai oikealla autolla harrasteessa ajamisesta piti seurata hamekangasta.
Vanhoja autoja, jotka ei sovi nykyisiin sääntöihin oikeissa kilpaluokissa saa paikalle, kun harrasteluokkaa vaikeutetaan ja perutaan hamekangassääntö. Paikalle tulleita säilymäihmeitä sitten säännöt tunteva delegaatio tutkimaan ja miettimään millä muutoksin auto sopisi johonkin oikeaan luokkaan.
Maksimi automäärää varten kaksi harrasteluokkaa, harraste ja harraste +.
Harraste + luokan radat voisi olla jotain muuta kuin vain kääntymiskilpailu, jotta (uudelleen?) kisaamista aloittavat autot ja kuskit voisi kokea jonkinlaista ajamisen iloa?
|
En nyt ihan tajua tota "kääntymiskilpailua" sanaa, koska kuitenkin rarat on pyritty tekemään siten että portista on mahdollista ajaa ilman tiukkoja käännöksiä "kääntymiskilpailua" jos vain haluaa hakea sen ajolinjan mikä ei ole suora linja ykköselta kakkoselle ja kolmoselle, portit on ollu tarkoitus rakentaa että pitemmän lenkin kautta on mahdollisuus hakea löysempää mutkaa kuin suora linja. No pakko sanoa että maasto-olosuhteen tekee joskus tuon että tiukkojakin kurveja tulee. Heitettiinhän Ennen viime kisaa että aamulla kymmenen ohjaajakokouksessa annetaan joka ryhmälle omat värikepit ja kuskit saa itse laittaa portit paikalle. ensin lähtis HS ja sit S ja sit PM ja lopuksi P olisitte itse aamulla saaneet sitten tehdä portit valmiisiin keppeihin, kuinkahan paljon rarat olis ollu erilaisia.
Aamun ajatuksia.
Terv. Reima