Näytä yksittäinen viesti
  #41  
Vanha 18.09.2004, 12:56
N-Jay N-Jay ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.09.04
Sijainti: Hönölä, .
Viestit: 3
Perusasetus

Mitsubishi Pajero (eli se -83-91)

MIINUKSET:

-törkeä dieselvero henkilöautona, ei saa pakettiautoksi helposti.
-TD:n ja TD-IC:n kansi halkeaa 300-450tkm nurkilla (käyttäjästä ja käytöstä kiinni). Kansia saa tosin tarvikkeena nykyään.
-ne vaihdelaatikot.... jopa se ns. Canterin laatikko voi olla laakeri & synkkarempan tarpeessa 300tkm jälkeen, tämäkin tosin käyttäjästä/ käytöstä kiinni.
-lyhyt malli tiloiltaan huono ja levoton maantie ajossa (mutta parempi maastossa)
-tankit ruostuvat saumoistaan, polttoaineputket lahoavat
-taka(lehti)jouset yleensä lässähtäneet
-ohjaussimpukka vuotaa, eikä yleensä tokene enää pelkällä stefan vaihdolla (akselissa ura)
-startin kehä voi olla kulunut, työläs vaihtaa.
-pakoputkisto maastokäyttöä ajatellen hieman... kehittelyä vaativa
-alustassa rasvausta vaativia niveliä, jotka on yleensä jäänyt nykyihmisiltä rasvaamatta (no sekin on tietty enemmän käyttäjän vika)
-ruoste (huolettoman pitäjän jäljiltä ruostetta saattaa löytyä melkein mistä vaan), tyypillinen paikka esim. runkopalkki takalehtijousen tienoilta.
-taka-akselin stefojen vuotaminen yleistä.
-etupään korottaminen vaikeaa (erillisjousitus & vääntösauvat)
-erikoisosien markkinat olemattomat, rakentelutietoa vaikea löytää
-lukon puute etuakselilla
-eihän sitä tehoa koskaan liikaa ole?
-etupyörät kääntyvät (imho) liian vähän, kankea pysäköidä.
-myyty aikoinaan runsaasti, nykyään tarjolla paljon loppuunajettuja, mittariruuvattuja pommeja, jotka ovat vielä uransa alkupuolen olleet jonkun urakoitsijan rääkättävänä ylikuorman alla.
-lisäksi joidenkin itsetunnon päälle tuntuu käyvän ko. auton heikko arvostus offroad-piireissä, kai sekin on sitten laskettava miinukseksi. Mutta esim. minua ei haittaa pätkääkään, vaikka Pajeroon ei saakkaan bensakasia ja unimog akseleita (moniko on edes kokeillut?). Sillä pääsee melko pienillä muutoksilla aivan tarpeeksi pitkälle metsään (ja poiskin).

PLUSSAT:

+edullinen ostaa
+myyty aikanaan runsaasti, käytettyjä vara-osia melko hyvin saatavilla. Ehjiä yksilöitä löytyy, kun malttaa etsiä (ja tietää mitä etsii)
+kevyt ja henkilöautomainen ajettava, ohjaus tehostettu juuri sopivasti.
+siedettävän hiljainen moniin muihin dieseleihin verrattuna.
+kulutus (kokoisekseen ja ikäisekseen) siedettävä, maantieajossa IC vie jopa alle 9, eikä kaupungissakaan kuin 10.
+IC malleissa loistavat penkit.
+hyvät tilat, tilojen muunneltavuus.
+työn laatu, ei europpalaisia tai amerikkalaisia osia, ei Lucasin sähköjä, ei kasattu Turkissa tai Italiassa.
+loistava kompromissi tila-auto-maasturi-henkilöauto akselilla.
+yksinkertainen tekniikka, huollot ja remontit tekee näppärä mies itse.
+vaikka tehoa saisikin olla lisää, niin varsinkin IC-mallilla pysyy kyllä muun liikenteen mukana ihan kevyesti. Maantiellä IC tuntuu vielä paremmallta kuin kaupungissa.

Take a different road.
Vastaa lainaten