Näytä yksittäinen viesti
Vanha 03.10.2013, 12:01
JeepTrainee:n Avatar
JeepTrainee JeepTrainee ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Sen verran vahva usko ihmiseen ettei viimeisen lauseen tavoitteisiin ole mahdollista päästä lopettamatta valtaosaa ihmiskunnasta, ehkä jopa kaikkia.
Joo melko mitättömät on mahdollisuudet että noihin tavoitteihin koskaan päästään, mutta jos halutaan että edes se minimaalinen mahdollisuus säilyisi, niin kannattaa niihin silloin pyrkiä. Jos ei kukaan pyri parantamaan tätä maailmaa niin tuskin se myöskään paranee. Tosin jokin pandemia, joka pyyhkäisisi ihmisrodun maailmankartalta, saattaisi parantaa muiden elollisten olentojen oloja.

Vähän sama asia kuin terveellisten elämäntapojenkin kanssa eli vaikka me kaikki suurella todennäköisyydellä kuollaan niin aika moni silti yrittää parantaa noita elintapojaan lisävuosien toivossa tai sitten vaan tehdäkseen loppumatkan siedettävämmäksi. Sama se on kai henkisen terveydenkin suhteen. Uskoisin että ainakin osa ihmisistä kai mielummin elelisi tämän lyhyen ihmiselämänsä kokien pyrkineensä tekemisillään kohti parempaa maailmaa kuin että on mennyt vaan lauman mukana peläten asioiden kääntymistä vielä huononpaan suuntaan.

Mun elämän tärkein tavoite on yrittää antaa mun pojalle parhaat mahdolliset edellytykset saavuttaa onnellisempi elämä kuin millaiseksi itse koen tämän omani. Jos onnistun tässä, uskon kuolevani lopulta onnellisena ihmisenä. Tämä on se asia joka saa minut vielä tavoittelemaan parempaa huomista, vaikka mulla todella synkkä kuva tästä maailmasta onkin ja kovasti tekisi mieli antaa periksi.
Vastaa lainaten