Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74
Sama homma on tullut huomattua. Mä olen työurani aikana tehnyt töissä helvetin monta työhaastattelua. Joskus alussa palkkasin tyyppejä, jotka olivat asevelvollisuuden luistaneet. Pettymyksiä tuli. Vahingosta viisastuu
En muuten varmasti ole ainoa esimies joka ei palkkaa asevelvollisuudesta luistanutta kaveria töihin, vai olenko?
Juippaa kompaten, niin se vaan on, että luistelijat luistaa hommista ja ne loput tekevät niidenkin duunin.
|
Asevelvollisuus voi olla vakavastiotettava peruste palkkaamiseen jos ollaan palkkaamassa jotain alemman tason henkilökuntaa varuskuntiin jos ollaan palkkaamassa jotain muuta, pitänee ottaa huomioon hoitaako palkattava henkilö työtehtävänsä tarkoituksenmukaisella tavalla. Aseistakieltäytyjäliiton johtoon vahvoilla voisi olla joku joka on jättänyt armeijan väliin.
Naisiakin palkataan töihin aika paljon ja vain todella harva on armeijan käynyt.
Itse näkisin, että armeijassa ainakin menneinä vuosina yleinen johtamistapa ei sovi hyvin siviiliin. Armeijassa on ollut liikaa "Lammiota" kun siviilissä tarvitaan "Koskelaa".
Elämässä on paljon muitakin asioita, joita ihmiset ovat hoitaneet vaihtelevasti tai luistaneet. Jos minä saisin päättää, armeijaakin korkeamman tason kansalaisvelvollisuudeksi nostetaan lasten kasvatus ja perheestä huolehtiminen.
Jos valtiosta halutaan huolehtia, samaan aikaan voidaan ihmetellä miksi sitten aika moni haluaisi maksaa mahdollisimman vähän veroja...