Kielsit kuulopuheet jne, mutta itse olen tullut tuolle mökille viikon "kylmilläolon" jälkeen 20 asteen pakkasessa, toki Wallas oli ollut päällä edellisillasta asti. koko tupakeittiö, 1 mh + parvi, noin 35-45m2
Siis:
Wallaksella on malli, jonka saa päälle kännykällä ja toimii vaikka aurinkopaneeleilla ja 12v asuntovaunun akulla. -> saa laitettua päälle vaikka 12 tuntia/-päivää ennen saapumista mökille.
http://www.wallas.fi/index.php?id=301 toki vanhempaa vuosikertaa, mutta ainakin pakoputki meni ulos.
-> mökki oli noin viileä, olisko ollut noin nollassa? Mutta mökki oli kuiva, ja keittiössä olevalla valurautaliedellä lämpö nousi nopeasti lisää. varaava takka alkoi lämmittämään vasta puolilta öin, ja nimenomaan parvelle...
Ja noista ilman pakokaasun ulospoistoa olevista lämmittimistä: syövät happea sisältä, ja jos toimivat huonosti, niin palamistuotteet ei ole vettä ja hiilidioksidia, vaan osa hiilidioksidista tulee häkänä, joka on aika ikävää värkkiä; ja tuo häkän/hään(?) aiheuttama pääkipu ja oksentelu on vain varoitus, kuolema on seuraava....
Ja jos pakokaasut jää sisälle, niin herkkänenäisimmille aina tuoksahtaa, ainakin joko sytytyksessä tai sammutuksessa.
Ja tuota vettä tulee huomattavan paljon, suuruusluokkaa yhtä paljon, kun poltetaan polttoöljyä/valopetroolia/nestekaasua.... 10 litran kannusta/11kg nestekaasupullosta tulee litrakaupalla vettä (en jaksa alkaa hakemaan/laskemaan, paljonko, mutta sankollinen? ja sitä kosteuttahan on yleensä muutenkin, esim. vaatteidenkuivauksesta...
Siis kaikki pinnat jotka on "viileitä", esim. työkalut taikka moottorin osat, ovat märkiä!
Ja samoin rakennuksen seinät jne, siis hometta luvassa.
p.s tuo wallas ei ole "halpa" jos hakisin halvemmalla budjetilla lämmitintä, niin gsm ohjattu ilma puhallus webasto -eberi taikka -Wallas; syö sähköä moninkertaisesti....
Ja vaikka sanoit, että nestekaasu ei tule kyseeseen, niin uusi/uudehko ilmalämmitin ulos sijoitettuna; voisiko olla vaihtoehto? (itse olen tuota kaasua vastaan, mutta kun nuo asuntovaunun priimukset on niin halpoja....)
Ja Suomessa tuo sähkö on niin halpaa, eikä haise, että sitä jos saa ostaa "normaalihintaan", niin kaikki edellä oleva on vaikeuksien keräämistä....