Viestiketju: Asiaa maalauksesta
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.09.2013, 12:15
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
En ole itse maalannut mutta vierestä katsoin kun kaivinkonetta telasivat. Ihan asiallinen pinta siitäkin tuli, ottaen huomioon ettei muita pohjia tehty kuin hiekkapuhallus. Ei kannata ohentaa, ainakaan ennen kokeilua miten tasoittuu.
Itsellä ei hiekkapuhallusta harrastavana paljon parempaa pohjaa tule mieleen kuin hiekkapuhallettu, vaihtoehtoisesti jossain pienissä metallikappaleissa olen käyttänyt sitruunahapotettua pohjaa...

Tänä kesänä filmivanereita uretaanimaalilla valkoiseksi maalatessa kokeilin uutena välineenä vaahtomuovisivellintä ja se tuntui tasasella pinnalla kanssa hyvältä vaihtoehdolta.

Kaksikomponenttimaaleissa olen huomannut, että kovetteen määrän, kerrospaksuuden ja ilman lämpötilan kanssa on aikamoista tasapainoilua. Pahinta mitä voi tyriä on ehkä jos unohtaa kovetteen kokonaan purkkejen sekaantumisen takia. Muunlaisen kovettuvat epätasaisuudet on helppoa hioa vaikka epäkeskohiomakoneella.

Ylempänä ollut kysymys: "Saaks tähän lisätä kysymyksen... Miks ihmeessä jokainen teini saa pakkupullolla siistiä jälkeä talon seinään, mutta jos itse pitäis jotain järkevää maalata niin valuu niin ...? (Mitä teen väärin vai liikaa maalia kerralla???)"

Osansa tässä on sillä kun teinien maalaus talon tai sähkökaapin seinään ei pyri suojaamaan korroosiolta ei paljon miltään. Paksuihin pintoihin pyrkiminen on haastavaa ja siksi hirveän paksut maalaukset ei ole aina parhaat mahdolliset. Harvoja maaleja pystyy hyvällä menestyksellä laittamaan paksuja kerroksia kerrallaan.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 30.09.2013 12:20
Vastaa lainaten