Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.09.2013, 21:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Siis tuo taajuusongelma vaan muuttaa muotoaan, ei täysin poistu.

Toki tuo sorvi pyörii "niin hitaaasti", että tuo verkkosähkön välke on ongelma, ja varsinkin kun puhutaan 3- Leukapakasta.

Noilla led valoilla on nuo driverit sitten kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, siis tuo täysi synkronointi ei varmaan satu harrastelijan sorvin pyörimisnopeuksille,mutta esim. 3- Leuka pakan jokainen 3:sta leuasta voi jo olla "osa sykronissa", siis vaan pakan valmistajan leima näkyy joka 3:ssa "kuvassa"

Itse olen havainnollistanut ongelmaa kiinan otsalampulla, ja auton lauturin ulkoisilla tuulettimen siivillä; yhteen siipeen tussilla akselin suuntaiset viivat, ja sitten pimeässä otsavalolla katsomaan, milloin "pysähtyy"; siis kaasulla kierrokset sopivaksi.
ja toisen kerran "pysähtyy" 2x suuremmilla kierroksilla jne (ja "huonot viivat" on osa taajuuksia)

ainaki nuo loistevalojen ensimmäisen polven elektroniset liitäntälaitteet oli vastaavia, siis taajuus ei ollut riittävän suuri. Nykyisistä ei ole tietoa, pitäis vissiin alkaa tutkimaan oskiloskoopilla...

-> ei ole hätävarjelun liioittelua, että laittaa halogeenipolttimella olevan valon sorviin. ja tuossa etuna myös se, että ainakin minun silmään värintoisto sopiva "lukemaan lastuja/niiden irtoamista"
Vastaa lainaten