Jouuu.......iskarin korvat oli tehty ja ajattelin että pikku "bolt on" hommana seuraaks häväitän noi jumbo kokoiset jarrurummut ja pulttailen levyt tilalle.
Toisella puolella jopa männät liikku, eli toinen pyörä on koittanu jarruttaa.
Toisella puolella sit taas olikin toinen tappi jo pudonnu pois reiästä, mutta silti ei vuoda nesteitä....eli mäntä reilusti jumissa ilmeisesti.
Toinen mäntä oli kai vielä jotain yritelly liikuttaa? Aika loppuhan noi jo tuntus olevan.
Eli pois vaan ja romulavalle nämäkin......kunnes faija näki

Et kyllä heitä vielä pois....noita jousia ja pikkuosia voi vielä tarvita joskus ja jossain

Tuohon sit pitäs levyt+satulat sovitella ja "bolt on"
Pikku vetari vertauskin piti katsoa. Vasemmalla Dana44 ja oikealla GM 14bolt.....onhan niissä jo eroa.
Eli seuraava hommeli oli painella pyöränpultit rummusta ja navasta irti, jotta sais ne erilleen ja samoilla pulteilla tulee sit levyt kiinni. Muutama pultti meinas olla sen veran tiukassa, ettei meitin pikku prässi meinannu jaksaa. Ja prässi kun on ulkona ja pimeekin jo oli, kun iskarien korvissa meni sitä aikaa hukkaan. Hiukkasen nälissä, pettyneenä aikatauluun ja noita kohtuu painavia jarruosia pyöritellessä oli lievää ärtyneisyyttä taas havaittavissa
Nooh, sit "mamma" soittelee, että tuletko kotio syömään hampurilaiset, jos hän siis tuo tullessaan.....(mutisin mielessäni, että eikö ne vois sen verran piipahtaa pajalla, että tois ne eväät mulle sinne)....niii ja muutenki pitäs tulla aikasemmin kotiin, ku Trinen korva on taas kipee......äääh

.....noh koska tytär on rakas, niin kotiinhän mä lähdin, vaikka tosin lievästi ärsyyntyneenä, kun päivä ei todellakaan ollu menny putkeen.......jälkikäteen miettien niitä sellaisia päiviä on mulla takana jo melko paljon

Korvakipu johtu vedestä korvassa, kun oli uimakoulussa sukeltanu taas ku saukko ....ja silloin ollessani lievästi ärtsy, mutisin itsekseni, että aivan turhaan tulin siis himaan. Mut hiukka leikittiinn ja remuttiin Trinen kanssa, niin omakin mieli hiukka parani.
Sunnuntaina intoa piukassa pajalle jo ennen ku muut oli kotona heränny. Jeee tänää "bolt on" jarrut nippuun ja sit vois alkaa tekee vaikka panssareita.
Pihalle jatkaan pulttien irroittelua ja lopulta lähti sentäs kaikki irti. Ja navatkin sai puristeltua irti rummuista. Hyvältä näyttää. Ja sit kaikille pulteille vielä teräsharjalla puhdistus....onneks on smirgelin toisessa päässä teräsharja, niin helpotti putsailua.
Sit levyt kiinni napoihi, pultteihin öljyä ja prässin alla puristella paikoilleen. Satuloiden kiinnikeraudat meni akseliin ihan bolt on ja napa+levy perässä ja satula+palatkin sopii. Jihuu, projektin helpoin homma..... vai onko sittenkään?
NO EI OLLU EI

Koitin rengasta paikalleen, niin ei perkeles....ei mahdu! Mitä VIT...???? Kesällä kun hankin osia jäi se mielikuva, että mahtuis myös 15" vanteiden kanssa, mutta ei mahdu....WTF??? Perkele!! Sit ei auttanu kun alkaa tutkimaan, että mites sen sais mahtumaan, pikku hionta, kun muistelin jotain sellaistakin lukeneeni.....ei saaketti ei noin paljoa voi hioo totesin.
Voisko mulla olla kuitenki väärät satulat? Siinä sitte hätäpäiten etsimään yhdestä romulaatikosta satulaa ja eka mikä osu kouraan ja vertaileen....ei kyl tää vaikuttaa yhtä paksulta....eli ei kai se sitten siinäkään se vika ole.
Pitäskö mennä himaan katsoo netistä nyt vielä varmistusta....ei tässä nyt sellaista ehdi (jälkikäteen voin kommentoida, että OLIS PITÄNY MENNÄ!!)
Voisko olla, että raudoissa on satulan kiinnikepulttien reiät väärässä paikassa? Eli pultit veke ja satula niin lähelle levyä kuin meni ja vannetta sovittaan....wuhuu...sehä sopii. Eli totesin, että reiät on kai sitten vaan väärin jostain syystä.....tää on tätä mun tuuria totesin.
Noooh sitte etsimään 7/16" UNF tappia ja sopivaa poranterää aloitusreiälle. Ne lopulta löyty (ehkä joku tunti meni ehkä vähä reilumminki) ja sitten ei muuta kuin vanhat reiät hitsaamaan umpeen ja noin reilu puoli reikää alemmas, että mahtuu. Kyllä hiukka kiukutti.
Umpeen reiät ja uudet tilalle+kierteet ja testaamaan itsevarmana.
VOI VITUN PÄSSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eihä ne saatanan reiät voi olla alempana, ku sitten ei enään satulan kiinnike/liukutapit mahdu paikoilleen, kun ne ottaa kiinni levyyn.............URPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!! !!!!!
Ja tässä kohtaa siis palo kiinni oikee kunnolla, pässi mikä pässi!!! Olis saattanu hajotakkin jotain, mutta faija oli onneks tullu kanssa jo pajalle hääräämään ja rauhoitteli, että älä nyt raivoo, kun mietitään miten saa korjattua tilanteen.
No eipä siinä ole muuta keinoa, kuin sorvaa levy pienemmäks....voi vitun vitun vittu!!!! Ja vielä perkeleet päälle...nythän tää jo vähä ehkä hymyilyttää
Siinä sit faija sorvaili levyjä ja mä värkkäilin pikku hommeleita ja koitin rauhoittua. Lopulta sit pääsi testaamaan ja sopi paikoilleen, mutta ulompaa palaa joutu kalvaan aika reippaasti ja satulastakin hieman hivaseen pois, mutta jarrut oli sit lopulta illalla putkitettu ja letkutettu ja ilmattu ja koe ajettu ja on herkät!!! Takafillarit menee lukkoon tosi herkästi. Eli muutaman tunnin bolt on jarruista tuli perkele päivän homma joten Raision kisan sai unohtaa tältä erää.
Niiiii juu, "pikku" lisä vitutuksen keräsin sitte itelleni maanantaina, kun selvittelin että miks ne ei sopinu. No syyksi löyty että mulla oli kuin olikin vääränlaiset satulat!!!!!!! Ja taas kun mun tuuri on loistava, niin romulaatikosta kun hain sitä jotain toista satulaa olettaen sen olevan Dana44 Jeepistä, niin eka minkä otin käteen olikin ilmeisesti sit just jostain suburbanista. Ja kyllä muuten kirosin, että eikö sitä saatana voi luovuttaa ja lähtee etsiin vikaa vaikka just netin avustuksella, kun joku homma ei onnistu?? Miks perkele pitää alkaa aina ite alkaa vaan korjaan ja höyryymään, eikä voi pysähtyä selvittään että olisko jotain väärin. Se on se kiire!!! Kaiken pahan alku!!!
Nyt on kiire poljettu suohon ja rojekti jatkuu hissukseen. Ajopolte on jo ihan älytön, eli se motivoi kyllä laittaan tän ajokuntoon. Eilen laittelin vinssin nippuun ja sovittelin sähkökaapeleitakin jo hiukan. Tänäänkin vois käydä taas jotain nakertaas. Jospa tällä pääsis sit tonne ajelee:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113932