Näytä yksittäinen viesti
Vanha 21.09.2013, 12:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
2,3kw:n moottorilla oleva Kränzle ei toimi 3kw:n Talon -merkkisen agregaatinkaan kanssa, testattu on. Oikosulkumoottori ottaa käynnistyksessä piikinomaisesti niin paljon virtaa että toi agregaatti ei sitä jaksa käynnistää.
Tolla samalla invertterillä toimii 1,5 kilowatin Einhell pikkukompressori yllättävän hyvin. Siinäkin pitää olla kaikki kunnossa, että onnistuu.

Mulla oli yhtenä ajatuksena, että painepesurin ei ole pakko toimia auton omilla voimilla kauhean pitkään kerrallaan jos samalla rajoittaisi vesisäiliön koon niin, että tähtäisi ehkä 10 minsan pesusessioon. Pitempi pesu olisi sitten verkkovirralla.

Polttomoottorikäyttöisyydestä tulee mieleen myös agregaatti, toisaalta hyvät alkaa painaa niin paljon, että syö auton käytettävyyttä. Bensaa ei mielellään haluaisi mukaan kuvioon ollenkaan. On muitakin laitteita, joille sähkö tervetullutta.

Helvetin iso laturi voisi kanssa edistää tätä hanketta, onhan mulla yks hihnapyörä vapaa!

Nyt on tolle invertterille tulossa 3x105 Ah akut silleen, että kaikki saa yhtä aikaa kytkettyä ja yksi akku on ihan invertterin lähellä johdotettuna erikseen 70 neliöisillä johdoilla ja loput kaksi akkua tulee auton keulilta 50 neliöisellä piuhalla invetterille eli yhteensä 120 neliötä. Olen käsittänyt niin, että moottorien käynnistämisessä tällä tökkii huonosti hallittu käynnistystapahtuma, jota pitäisi pehmentää. Samalla tavalla teen kolmivaihevirtaan kytkettävillä inverttereilläni kun isompia moottoreita käynnistelen.

Koko valovirta on muutenkin aika hanurista moottorien käynnistyksessä.
Vastaa lainaten