Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo
Uskoisin ainakin omalla pers-tuntumalla ja speksejä tuijottamalla, että D44 kestää paremmin kuin esim. HJ-aksulat. Nehän ne kaks vaihtoehtoa tässä aika lujasti kuitenkin on... Ennoo ainakaan ihan kauheesti nähny isompia jeeppejä keula ylhäällä metässä akselihommien takia. Joskus taas oon nähnyt jonkun muunkin kuin Rangen vaihtamassa metsässä murrosta
|
Tätä joskus pohtineena:
Jeep Wagoneer (D44 akseli) ajettu ehkä max 200tkm ja autossa alkuperäiset vetoakselit ja kenties vielä hyvälaatuiset ristikot niissä, ellei jopa alkuperäiset ja harvoin lukkoa etupäässä ikinä ollutkaan.
Toyota ajettu noin 500-700tkm ja jos alkuperäiset nivelet, niin ne voi ehkä olla jo hieman kuluneet...ehkä

tai sit sinne on vaihdettu jo tilalle mitkälie ei toyotan originaalit nivelet. Joissain malleissa kytkettävä lukko edessä, joissain ei.
Eli on ehkä hieman yleistämistä, mut veikkaisin, että noi ajokilsat ja autoissa käytetyt voimansiirron osat ei oo ihan vertailukelpoisia just esim Wagoneer vs HJ.......vai mitä mieltä?
Siis tää nyt vaan on pohdintaa......ja mä en ole merkki uskollinen, joka näkyy kyllä meidän nurkissa olevasta kalustostakin
