Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj
Laaserit on liian hienoja hdj 80 sen kulmia 4 pyörä suuntaukseen , jos viet mittaukseen ei siellä ole kuin yksi säädettävä osa ? Etu akselin auraus tai haritus. Ota käyttöön pitkä vatupassi/ 4 metrin lauta,ajatusta ja aikaa niin loppu tulos on tyydyttävä .... ja ihmettelet ja tulos on tekijästä kiinni ....? 
|
Nimittäin tuolla 4-pyöräsuuntauksella (-takastuksella) selviää mm. se, että onko taka-akseli suora.
Ja kun "elvyttää/irroittaa/rasvaa" nuo raidetankojen päät, niin saa säädettyä muutamassa minuutissa, siis sen ajan lisäksi, että kiinnitetään kennot tms. renkaisiin.
Siis jos tarkistus maksaa vaikka 50e, ja säätö 70e/h, min 15min, niin vajaalla 70 eurolla saat aurauskulman ja ratin kerralla oikein, ja kaikki muutkin kulmat "liian tarkasti", ja vielä paperilla ennen ja jälkeen säädön.
Toki onhan tuo 70 euroa paljon rahaa, mutta; jos esim. taka-akseli on ajettu/peruutettu mutkalle, niin voi olla ettei näy juurikaan renkaiden epätasaisena kulumisena, mutta renkaat kuluu vaikka 20% normaalia nopeammin, ajettavuus esim. tuulessa, taikka tienpinnan pitoerojen (jää/märkä afaltti) takia sivuttain repivää tms.
Taikka vain renkaiden 10% nopeamman kulumisen takia 70e on pieni raha.
(toki makuasia, ja riippuu renkaista; pitää muistaa myös se, että jos rengaskulmat pielessä, niin auto myös kuluttaa enemmän...)