Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45
Ei kai tuo ollut etuvetoinen matala lattia malli? Nelitahti V8 detroit nokalla, ja paineilmasäiliöt katolla.
Niillä sai kuulemma painaa kaasua alamäkeenkin, ja kääntöympyrä oli sama kuin 13 metrisillä. Voimansiirron häviöt syynä hengettömyyteen. Voimalinjassa käännyttiin kaksi kertaa 180 astetta...
|
Ei ollut tämä, oli ihan täyskokoinen bussikorinen vehje. Muutama rivi penkkejä ja loppuauto rahtitilaa.
Luulen kuitenkin tietäväni, mitä vehjettä tarkoitat: tavallista bussia pienempi viistokeulainen hökötys, jossa ei ollut etu- tai takaylitystä nimeksikään ja takaovi oli todellakin takaovi, eli takaseinässä. Kuopiossa se tunnettiin ainakin nimellä Aku Ankka - auto.

Eikä sen ajaminen ollut todellakaan mikään uran huipennus, vaikka kuljettaja istuikin korkealla kuin valtaistuimella...