Onkos teillä kellään muuten kaikinpuolin toimivaa käsijarrua noissa?
Olen tässä muutaman viime vuoden aikana käyttänyt tuota vissiin neljä kertaa / kolmella eri tekijällä takajarrurempassa mutta käsijarru on yksi hv aina vaan. Lopputulosvaihtoehdot ovat olleet:
1) Säädetty lähelle -> Pitää jotenkuten, mutta laahaa välillä hienoisesti -> kengät kuluu hetkessä -> ei pidä enää.
2) Säädetty tosi varovaisesti -> Ei laahaa eikä kulu mutta ei kyllä pidäkään.
3) Katsastussäätö -> jarrut kuumat 2km konttorimatkan jälkeen, pitää tosi hyvin. Katsastuksen jälkeen palautettu kohdan 2 tilaan.
Aikojen vaihdossa on vaihdettu uudet rummut, vaijerit (myös ne nysät siellä rummun sisässä), jousisarja ja tietysti lukuisia määriä jarrukenkiä mutta aina se vaan on joko huono tai nopeasti huononeva. Noi remppareiskat joilla olen tota käyttänyt ovat kyllä ollleet hyvin tietoisia että automaattisäätö pitää herkistellä, linkut herkistellä, kaikki paikat putsata ja säätää kengät pintaan ja olen noilla ohjeilla kerran-pari koittanut itsekin mutta ei silti. Omituista on myös se että vaijerin säätö sieltä kahvalta on aina pitänyt vetää samantien ihan tappiinsa jos on halunnut jonkunlaista toimintaa.
Nyt tilasin MARMORITISKILTÄ uuden jousisarjan (aijemmin käytetty tarvike asennussarjaa), automaattisäädöt ja kaikenlaisia pikkunippeleitä, saa nähdä. Vajaan parisataa maksoivat. Sitä linkkua joka menee jarrukilven läpi en vielä raaskinut ostaa kun olisivat olleet 50e/pr mutta saatan minä kiivastuksissani vielä nekin tilata.
Niin että onko tälläsessä vehkeessä ylipäätään mahdollista olla pitävää käsijarrua niin ettei jarrurummut kuumene tai edes lämpene ja että käsijarru pysyy toimintakuntoisena ilman remonttia kauemmin kuin pari viikkoa?
|