Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 19.09.2013, 10:05
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Tuosta Dana akselien vaihdosta: itse kans harkitsin moista operaatiota Rangeen ja isojen Jeeppien akseleita tutkiessa totesin että "narrow-track" mallin akselit on suunnilleenkin samanlevyiset kuin rangen omat ja "wide-track" akselit sitten sopivasti leveämmät. Jos nyt alkaisin akselienvaihtoon niin tuollainen leveämpi akseli ehdottomasti ainakin eteen niin voi käyttää järjellisellä offsetillä olevia vanteita + pyöränlaakerit ja ohjausvarret pääsevät pienemmällä rasituksella (mahdollisesti myös kääntyvyyttä ei tarvitsisi rajoittaa niin paljoa) Yhtenä vaihtoehtona tutkin myös Chevrolet Blazerin Dana44 etuakselia (muistaakseni -78 viimeinen vuosi D44 etuakselilla)) mutten enää muista sen mittoja tarkemmin, jos ei ole katsastukseen liian leveä niin sekin on yksi vaihtoehto. Akselin luovuttaja autoja kyllä löytyy paljon sekä jeeppejä että chevyjä ja pelkkä akseli tuskin on hinnankiroissa. Hyvällä tuurilla niissä on valmiina sama 3.54 välitys kuin rangessa, jos siis on vakio perävälitykset käytössä.
Vastaa lainaten