Jos pussit on esim. kierrejousten sisällä, ja niin jos niille on omat venttiilit paineen nostoon/laskuun, niin toimii progressiivisesti; mitä enemmän painuu kasaan, sitä enemmän vaatii voimaa seuraava sentti...
Ja jos pussit on T-haaran kautta yhdessä, niin riippuu letkujen/putkien pituutesta ja poikkipinta-alasta, kuinka paljon "matkii-" sitä, että pussi olisi keskellä akselia. (siis kuinka toimii ANTI-kallistuksenvakaajana)
Ja jos pussit on yhteydessä ilmasäiliöön, niin tuo progressiivisuus pienenee, sitä pienemmäksi mitä isompi säiliö on. (Jos on isot paineilmalinjat, pienillä linjoilla toimii taas hitaammin)
Mulla on tuohon hodariin Firestonin(?) pussit taakse (ei HDJ:n vakiomittaiset), ja molemmille pusseille omat 12v sähköventtiilit, siis pussit toimii omanaan, ja kompressorista saa paineilmaa myös muualle..
Mutta; noille pusseille on minimi- ja maksimipaineet, ja jos minimi paine alitetaan, alkaa hieromaan pussia jousta vasten.... ja hodarissa on kuminen "apujousi" kierrejousen sisällä, joka pitää luonnollisesti poistaa...
En muista tarkkaa, paljonko tuo pussi nostaa perää minimipaineella, mutta puhutaan useista senteistä....
|