Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 15.09.2013, 17:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Eikös sulla ole nyt vähän turhaan noin perhanasti rajoitettu joustoja takana, tuntuu ettei sieltä oteta kaikkea irti alustasta mitä on tarjolla? Vielä on reilusti tyhjää tilaa renkaan yläpuolella, ja jos takapuskurin etureunaan tahtoo ottaa kiinni niin vähän leikkaa pois? Vai onko vain niin pieni kivi että perspuoli ei ihan elä niin paljon kuin varaa olisi? Muutenhan tuo näyttää ihan asiallisesti ainakin kuvien perusteella toimivan. Miltäs noin muuten tuntui ajossa, pohjaako helposti isoissa töyssyissä yms. noilla joustonrajoituksilla? Paljonko nyt on lopulta edessä/ takana sisäänjoustovaraa auto tasaisella ollessa?


Kun kuvat on aina niin kivoja, niin esmes itsellä kun ei kuitenkaan ole takakaaret alkuperäisestä juuri korkeussuunnassa avarrettu (putken alareuna noin sentin-pari ylempänä kuin alkuperäinen reuna) niin tuohon maalliin uppoaa 32 x 11.50.. eikös nuo sinun kumit vastaa suunnilleen 33 x 12.50 tai vähän pienemmät, niin luulisi mahtuvan sinullakin vähän ylemmäs vielä joustamaan
..ja tuossa kuvassa muuten huomaa sen hyödyn, mitä saa akselivälin kasvatuksesta; tuossa se oli vielä lähes normaalissa, sen jälkeen venytetty sentillä lisää niin ei ota rengas kiinni oven takareunassa olevaan lippaan.
Nyt kun sun kuvia kattoo, niin herää epäilys takapään lokaripeltien renkaanjäljistä. Lienevät syntyneet kuukausia sitten 31":llä ja ilman alustakorotusta, eikä eilen 3,5" korosatsilla ja 33:lla, joissa vanteet kauempana / ulompana. Sikäli takapään sisäänjoustot pitää ottaa uudelleen tutkintaan, kun niitä on nyt 1,5", eli ei mitään. Takapää on kuvissa "tapissa" (no ehkä 3mm oli kumin ja rajoittajan välissä, eli pitää mitata paljonko kärsii ottaa pois. Samalla menee TJ:n levikkeiden kohtalo uusiksi, kun nyt oli meininki laittaa kumilistaa. Mielellään ei kyllä tota peltiä alkais leikellä ylemmäs, kun sitten tulee peltitöitä (= hitsausta) jo vähän enempi. Takapuskuri lähtee vielä mäkeen, kunhan saa aikaiseksi. Ja alleajosuoja tietysti pitää värkätä, kun siitä kuitenkin tulee rutinaa, jos ei ole. High ZJapparallan muutoskatsastuksessa meinasi nääs pompata! Nyt teen sen viisaasti köykäisemmästä aineesta kuin XJ:ssä.

Kuvissa myös etupää "tapissa" (pohjaanlyntikumi jo hiukan painuneena / vääntyneenä); jousto 2". Tästä ei ole pahemmin varaa tinkiä, mutta katotaan nyt paljonko saa rälläköityä. Renkaathan oli pinnatut 33" x 12,5 -15, ja tosimitta kulutuspinnalle 32,7" x 11,2".

En ajanut kovaa pomppuihin, kun ei ole alustassa panssareita. Muuten tuntui liikkuvan ihan kuin XJ, mitä nyt potkua on reiluummin ja ohjaamo mukavampi (= väljempi mahan ja ratin välistä). Vielä ei uskalla ajella yhtä reippaasti kuin XJ:llä ennen havaittujen modaustarpeiden toteutusta, mutta eipä harmita tallissa vietetyt tunnit, kun liikkuu näinkin. Takaveto hiekalla on hubaa! Harmi, kun ei ollu kameramiestä mukana.

Kaimanien paineet oli 0,2bar enemmän kuin XJ:ssä, eli 0,7bar ja tuntuivat toimivan hyvin. Ehkä vähemmälläkin voisi mennä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mitäköhän tuolle viimeisen päälle siististi paikalleen sovitetulle etulevikkeelle tapahtuu kun sisäänjousto on tapissaan pyörät linkussa?
Kuten sanottu tapissa on molemmat päät ja pyörät mahtuisi kääntymään ihan hyvin levikkeiden puolesta, mutta sentin-kaksi joutuu antamaan etupäähän rälläkkää, niin sitten mahtuu. Muuten menee peltitöiksi ilmanputsarin ja akun alta ja vaikka menisikin, niin paljoa ei tartte poistaa. Levike on senverta paljon ulompana kuin renkaan sivu, ettei ota kiinni (= kuvasta tätä ei erota kovin hyvin), mutta katellaan nyt kunhan saa modattua paljonko etupäähän saadaan lisää joustoa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Tämä on eri tyylikäs peli. Näin kauempaa katottuna joku Jeeppejä vähemmän tunteva luulis, että toi on tullu tehtaalta tommosena paitsi mitä nyt on pantu karkeemmat kumit alle. Erittäin loistava sunnuntaioffipeli
Kiitosta vaan. Johan tätä vuosi on rakennettu.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten