Näytä yksittäinen viesti
  #58  
Vanha 15.09.2013, 09:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!

Itse mietin silloin kun Capricen omistin, kuinka sen voisi dieselöidä...
Yksipisteruisku nyt on vähän mitä on, oli kyseesä Ford Fiestan litrainen tai iso V8. Mutta modernilla monipisteruiskulla oleva bensakasi on ainakin omasta mielestä ihan pirun kiva ajettava - eikä voi ääniäkään moittia. Vääntää heti alhaalta ilman pienintäkään viivettä, tehoa ja kulkua piisaa tarvittaessa, eikä nyt oikeastaan bensankulutusta lukuunottamatta voi mitään ominaisuuksia varsinaisesti moittia.

Painon puolesta aika tasoissa menee tuollainen tavallinen patarautakasi tai dieseli, mutta jos ajattelee vaikkapa jotain Chevyn alumiinikantisia LS- sarjan koneita tai uudempia Vortec:eja niin moottorin teho-painosuhde on todella hyvin kohdallaan. Siinä jää monet viritetytkin turbodieselit ominaisuuksissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten