Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 14.09.2013, 17:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kyllähän se vanteeseen kohdistuva vääntö (esim. mutkaan ajettaessa) kasvaa renkaan halkaisijan kasvaessa. Ei tosin ole mitään merkitystä suomen rajoitusnopeuksilla.
No juu, ja tottakai rengas taittuu alle sitä enemmän mitä korkeampi profiili siinä on. Mutta lähinnä nyt meinaan sitä että normaalissa ajossa noilla asioilla ei juuri ole mitään merkitystä. Sitäpaitsi ei se vanne yleensä ole kuitenkaan pettämässä edes tiukemmassa käännöksessä, vaan kovilla siellä on pyöränpultit, navat/ laakerit yms.. Ja siihen taas ei vaikuta kuin renkaan halkaisija, mitä nyt korkeampiprofiilinen rengas antaa myöden sen verran että rasitukset tulee vähän kumimaisempana

Nuo on jenkkivanteet, eli väittäisin kyseessä olevan lähinnä sikäläinen vastuunpakoilu; "Älä laita tätä isompaa rengasta vanteelle, jos laitat niin emme vastaa seurauksista." Vastaavilla vanteilla näkynyt vaikkapa Jeepin JK Rubiconeista videoita kaiken maailman järjettömiltä kivikkotraililta pahimmista paikoista 40" renkailla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten