Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol
Peränkuoren ja murikan välinen tiiviste varmaan on mallia silikooniliima tai sitten pitää jostain tilata ihan tiiviste? Ja tietenkin ne vetarin tiivisteet. Perässä oli ihan perus 10 pooriset akselit joten ei mitään iloista yllätystä sen suhteen.Olikos noissa jotain eroja siinä itse kuvussa jotain halkaisija juttuja?
Myöskään perästä ei löytynyt lukkoa. Kuinkas tiukkaan muuten vedellään noi pyöränlaakerit? Ihan perus ensin kiinni ja sitten vartti takasin...
Kun tuossa varaosaperässä oli toinen puoli vähän sinnepäin paikoillaan vaikka kaikki oli uutta.......väljää riittävästi  Tosin kiristämällä sai välyksettömäksi ja koolit oli todellakin uudet!
|
Voi sen perän ihan permateksillä/öljynkestävällä silarillakin tiivistää, mutta ei ne paperitiivaritkaan paljon Briteissä maksa jos muutakin osaa tilailee.
On siihen pyöränlaakeriin ihan momentitkin, mutta nyrkkisääntö on, että kirraa sen mutterin niin, että ei tunnu välystä muutta napa pyörii suht hyvin kun pyörän pultista pyöräyttää.
Kunhan se lukitusprikka ja -mutteri sitten tulee kunnolla kiinni.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol
Omassa on vissiin ns. vanha perä kun täyttö ja tyhjennys peränkopassa takana ja tuossa uudemmassa on murikan etupuolella se täyttöproppu. Vissiin uudempi murikka? Mutta vanha akselikuori kun on siinäkin peräkopassa proput. Tosin ompahan sitten reikiä tarpeeksi mistä voi ölppiä katella ja lisäillä  . Mikäs ölppä tonne perään olisi niinkun imperiaalisesti hyväksyttävää?
|
Kyllä Rover-perässä murikan pohjassa on tyhjennysproppu ja "kannessa" tarkistus/täyttö. Jos murikan etupuolella on reikä, niin veikkaisin että se on jälkeenpäin tehty ja siinä on ollut ARB:in ilmalinja. Mulla on samanlaiset vaikka ei ilmalukkoja olekaan. Itsellä tais olla viimeksi laitettuna Tebikan hypoidi, olikohan 75-90 tai 80-90.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/

3 Amigos-never travel alone