Näytä yksittäinen viesti
Vanha 14.09.2004, 01:01
Saucor Saucor ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.07.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Perusasetus

Meidän firma myy useampaakin em. tuotteita ja olen jossain määrin toiminut "testiosastona"...

Onko muilla ollu ongelmia sen ns. GPS-Mousen kanssa?? Mä olen testanu useampaa yksilöä ja jokainen on "kaatunut" n. 5-40 min. välein. Joista sarjaportti versio on toiminut USB-sisartaan hieman paremmin. Joutuu aina laittaa GPS-seurannan uudelleen päälle ja toivoo ettei ole ajanut ohi metsätien risteyksestä.. Muuten tuote on siisti pakkaus..

Communicaatori ja GPS-palikka toimivat kuin unelma, niiden ainoo heikko puoli niin hankinta hinta ja se että niistä joutuu maksaa lisenssiä Genimapille 61€ / 6kk ja puhelinmaksut karttojen lataamisesta.. Kartat lataantuu suht nopeasti (1-2 min /karttaneliö). GPS toimii hyvin tiheässäkin metsässä, ainoastaan nokian näyttö voi olla toisinaan pieni ja näkyä huonosti auringossa. Teknisesti varma järjestelmä.

Näyttö ongelman olen itse ratkaisu käyttämällä edullista TFT-näyttöä (269€) ja läppärin video out liitäntää.. Ja sit eikun kone piiloon apparin penkin alle.. Pitäis vielä kehitellä jonkinlainen makronäppäimistö mihin sais tärkeimmät toiminnot. Siihen GPS:ään palatakseni itselläni on suhteellisen eksottinen ratkaisu mutta se on osoittaunut erittäin varmaksi, eli käytän bluetooth gps:ää, lähinnä sen takia että se vastaa laadultaan tuota kommunikaattorin gpsiä ja on vielä suht pieni. Vaihtoehtoisesti itse käyttäisin joitain perus 12-kanavaista GPS:ää ja datakaapelia.

Vastaa lainaten