Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 11.09.2013, 07:04
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Kaksoismassa vauhtipyörä = värinän vaimennin.

Nelosdieselissä olis hyvä olla joku värinän vaimennin. Kampiakselin pyörittämä hemppa öljypohjan sisällä (esim valmet, BMW bensa 4), tasapainotusakseli lohkossa (mitsu ja porsche bensa 4). Kampiakselin nokassa oleva värinän vaimennin (kaksoismassa hihnapyörä, tai nestevaimennin) auttaa myös asiaa.

Vauhtipyörä sitoo moottorin värinöitä, jos se on tarpeeksi painava, niin erillisiä värinänvaimentimia ei välttämättä tarvita.

Kuutoskoneissa oleva kampiakselin etupään värinänvaimennin ei ole mukavuuden takia, vaan pitää kampiakselin ehjänä. Jos nestevaimentimeen kolauttaa montun, niin hetken päästä on kampirauta poikki.
Vastaa lainaten