Viestiketju: Hj:n latausonkelma
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 10.09.2013, 23:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

JOS tuo grillin rele on juminut...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Minun Hj61:ssä on alkanut sama ongelma. Tänään autosähköliikkeessä vanhempi asentaja esitti arvion vian syystä. Hj:n imusarjassa olevan lämmitusvastuksen rele on jumittunut jolloin vastus on päällä koko ajan syöden tuhotttomasti latausvirtaa. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kieroksilla laturi ei riitä tuottamaan tarpeeksi voimakasta latausjännitettä jotta akut latautuisivat. Jos ajelee vain lyhyitä matkoja niin varauksen heikkeneminen akuissa aiheuttaa täälläkin kerrottuja joulukuusi- ym ongelmia. Minun autossani ei enää syttynyt virta-avaimesta latauksen, turbon ja perälukkojen merkkivalot. Latausmittari laahaa myös hivenen liian alhaalla. Pitkillä matkoilla kun on kierroksia niin tilanne korjaantuu kun akut latautuvat täyteen.
Viikon päästä on korjaamoaika niin nähdään onko vabhan asentajan tieto oikea. Luulisin olevan ja samalla sitten selviää missä imusarjan vastuksen rele sijaitsee.
Niin akut tyhjenee tunnin/parin seisomisella! ja tuo "grillitiili" tuossa imusarjassa on oikeasti kuuma!

Itse epäilisin, että laturin + navan ja yläjännitepuolen akun +navan välillä on/on ollut huono yhteys, taikka sitten maapuolella on huono kytkentä.
(tai sitten siinä on päävirtakytkin, jonka joku on avannut sekunniksi, taikka akunkenkä on käytetty/käynyt irti moottorin käydessä....)

(aika läjä on poltettu noita HJ-60-/ 61 latureita, kun on käytetty syystä taikka toisesta siten, että akkuja ei ole perässä...)
Vastaa lainaten