Ford focus 1.8 turbodiesel hyytyi.
Siis vm. 2001 focus, kone 90hv/66kw Endura (siis sähköohjatulla jakajapumpulla ja välijäähdyttimellä); hyytyi (kuulemma) kuin olisi polttoaine loppunut.
Vaihdoin dsl suodattimen, ja ilmasin suodattimen perinteiseen tapaan imaisemalla kirkaalla letkulla, dsl tuli tankista hyvin. Mutta ei auttanut; edelleenkin hörähtää joka starttauksella, mutta joskus jää hetkeksi käyntiin. K.O kapineessa ajoneston kuittaus myös keskikonsolissa, ja toimii samoin molemmilla avaimilla, ja vaikka kuittaa keskikonsolista ajoneston tuolla "natsalla"
Tuo sammuminen kuulostaa siltä, että pumppu ei anna tarpeeksi sapuskaa, että pysyisi käynnissä (siis käy vajaan sekunnin ok, ja sitten kuolee nälkään vajaassa sekunnissa, ei samoin kuin esim VAG:laiset ajonestolla kertalaakista)
Ja jännä juttu; moottorin lämpömittari kiipeää heti tappiin, ja toiminta ei ole mitenkään loogista, joskus laskee saman tien alas ja jää sinne, joskus kiipeää uudestaan ylös... moottorin lämpö +20c
Moottorin merkkivalo ei pala, siis se vikavalo
Olispa testeri....
Saako tuon fordin jollain kikalla "perusasetuksille", siis että vois nilkuttaa 3km päässä vikakoodin luvussa? vai olisko jopa joku helppo/edullinen tapa korjata...
Apua tarvitaisi.
|