Mututuntumaa, ja vuosien takaa...
Siis jos teet uuden kärryn noista "palasista" niin nousee tie pystyyn! pitää täyttää 2013 vaatimukset....
Mutta vois onnistua muuttamaan/muutoskatsastamaan peräkärryksi (mikä se virallisesti olikaan?)
Ja kuten -Matti- kertoi, niin voi löytyä suurempia kokonaispainoja.
Mutta jos tuo Kafi:n lätkä on vaikka vetopäässä, niin käsittääkseni se tarkoittaa vain vetopäätä? -> siis esim. aisa on tuo 1070kg kokonaispainolle, ja sitä on NYT aika vaikea muuttaa. (uuden "direktiiviaisan" tekeminen helpompaa normi kärryyn.
p.s onko tuo teliakselisto millainen? siis jos ei ole oikea teli, siis akseleita ei ole kytketty yhteen joustoliikkeeseen, siis molemmat 2 akselia on rungossa omana akselinaan; ja varsinkin, jos on vanhoja kumijousto- akseleita, niin tulee aika rasittava kärry; pienellä kuormalla jousia ei ole ollenkaan.... Myös joissain vaunujen teräsjousiakseleissa sama ongelma; nimelliskuormalla (siis maksimipainoilla) toimii siedettävästi, mutta kun puolet painosta pois, niin joustaa vain routaheitoissa tms. ja joissakin vaunuissa on akselit, että pyöränkulmat muuttu joustoliikkeen mukaan...
-> Pikkusen lisää rahaa kehiin, ja tee kokonaan uusi kärry! sillä jo rakenteeltaan nuo pahamaineiset kumijousiakselit on muuttunut paljon viimmeisten vuosikymmenten aikana, puhumattakaan kumin kovettumisesta...
p.s vaihdoin yhteen jarrulliseen kärryyn akselit ja vetopään, kun noin 10+v oli kovettanut/laskenut jousituksen, toki alkuperäinen syy oli, että kärry piti katsastaa....
|