Vanha ketju, mutta syksyn pimeille lienee taas ajankohtainen.
Led Lenseriä olen suosinut pitkään, kaksi semmoista vanhempaa tötterö-mallista olen käyttänyt loppuun. Hyvä valo, ei turhia hifistelyjä. Yksi nappi, ON-OFF.
Huonoa on johtojen katkeilu kovemmassa käytössä. Myös se valokalusteen sarana pettää kun tarpeeksi monta kertaa putoaa...
Käyttötuntien kertyessä muuttuu patterisyöpöksi, tähän tulokseen olen tullut kahden yksilön kokemuksella. Kuminauha ei ole ikuinen vaan jossain vaiheessa veltostuu sen verran että ei tahdo pysyä päässä.
Viat tulevat kyllä vasta rankan ja pitkän käytön jälkeen.
Uudempi malli H7 katkoo kans johtonsa, ainakin ne ekat mallit. Valossa kirkkauden (vai valokeilan) säätö joka on ihan hyvä systeemi. Mielestäni lyhytikäisempi kuin Mk 1.
Halpislampuista pääasiassa huonoja kokemuksia. Jotain Vartaa ja Airamia kokeiltu.
Valo ihan ok autoremonttiin ja koirien kanssa metässä viipottamiseen, se viimeinen lumen jää kuitenkin puuttumaan.
Vartassa todella ärsyttävänä piirteenä valon sammuminen kun patteri heikkenee, Led lenser esim palaa niin kauan kun on yhtään virtaa.
Airamissa semmoinen rasittava neljäpykäläinen kirkas, himmeä, vilkkuu, off toiminto. Räplää tota nyt sitten kesken kaiken. Olikohan tässä semmoinen löystyvä nivel valokalusteessa, oikein mukavaa kun lamppu kääntyy metässä lyysaamaan suoraan naamaan kun vähän askel töksähtää. Tulee voimasanoja kun menee semmoista melkein hölkkävauhtia umpimetässä etenevän koiran perässä ja sit yhtäkkiä näkyy vaan tähtiä.
Energizerin kolmisilmäisessä lampussa vähän hankala sivuttain siirrettävä katkaisija. Valo ei mikään erityisen hyvä. Käy perusulkoiluun.
Eli jättää ne halpikset kauppaan ja ostaa suoraan tommosen kalliimman, saa kunnolla valoa ja kestävyys hyvällä tasolla vaikka jossain vaiheessa kaikki hajoaa.
Ladattavilla paristoilla noi ei skulaa kunnolla. Eikös niissä ole jo lähtökohtaisesti vähemmän potkua kuin normipatterissa. Ainakin hyviksi haukutut Sanyon kennot on vaan 1,2v??
Hylkäsin lyhyen kokeilun jälkeen ladattavat, normipatterit skulaa pidempään.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
|