Onko kukaan funtsinut tämän kansallisen perspanon välillisiä vaikutuksia? "Seuraavalla sivulla Hesarissa" itketään heikosta työn tuottavuudesta, innovaatioiden puutteesta, työttömien motivaation puutteesta ja matalasta eläkeiästä. Noh, voisivatko tällaiset päätökset melko suorasta vapaudenriistosta (liikkumisen vapaus) ja suorasta rahastuksesta osaltaan vaikuttaa siihen, että
- syrjäseudulta - jos muualtakaan - "ei paljon nappaa" lähteä duuniin, koska siitä ei mitään saa (edes tekemisen iloa nykypäivän työyhteisöissä)
- kieroutuneimmat - kuten minä - näkevät horisontissa neukkulan, jossa vain valvotaan eikä millään muulla ole mitään merkitystä, kunhan eliitillä on hommat hyvällä mallilla
- työ alkaa tuntua turhalta, koska yksilön ongelmat korostuvat entisestään taloudenhoidon vaikeuduttua (miksiköhän suurin osa käy töissä? EHKÄ rahan takia...), eikä ratkaisuja ole kuin vinkua apua sossusta tai
- tehdään pimeää duunia, koska se on "se" keino elämänlaadun parantamiseksi (ja taas hävitään veroissa aika monessa välissä)
En nyt missään nimessä sano, että tämä autoilijoihin kohdistuva BB-valvonta olisi se asia, joka ajaa kansakunnan alas, mutta on tämä vahvasti yksi rasti reitillä neuvostoliiton hallintomalliin ja harmaaseen kansaan. Täällä ei vaan saa käyttää järkeä - saati älyä.
e: joku kijroitushirve matkalla
|