Eipä ole taidettu tutkia, lienisi ihan hyvä selvittää, tosin oma hommansa olisi kyllä irroittaa lohko niin että sitä saa porattua/kierteistettyä/koneistettua ja saattavat suuttimet (6 kpl) maksaa maltaita Toyotan varaosatiskillä. Voi olla että toteutus on kalliimpi kuin 2H vs. 12H-T hankintahintojen erotus...
Mites on, BJ45lava, 3B-koneessahan on pneumaattinen syötön säätö, minulla on turbohanke alkamaisillaan mutta kuvittelisin ettei syötön säätö vaikkapa sitten ahtopaineen mukaan olisi mahdoton toteuttaa?
Vanhemmissa mersuissahan on ollut samanlainen viritys eli imusarjaan sijoitetun kaasuläpän ylä- ja alapuolen paine-erolla on säädetty ruiskutuksen määrää, mistähän löytäisi aiheeseen perehtyneitä mersumiehiä?
Eihän siinä ahtovaiheessa juuri muu poikkea entisestä, kuin että läpän ollessa kiinni paine läpän yläpuolella on hetkittäin korkeintaan 1,5-2-kertainen alkuperäiseen nähden. Eli kun nostaa kaasupolkimen, pyörii turbo vielä, ja tämän hetkellisen ylipaineenhan saa helposti poistettua esim. pop-off -venttiilillä. Kaasupoljin pohjassa paine-ero tietysti tasaantuu (ahtopaineista riippumatta) ja syöttö menee säätöruuvilla asetettuun maksimiasentoon.
Osakaasulla taas .. paine voi kyllä olla liian iso läpän yläpuolella, eli sitä pitää ehkä kuristaa jollakin.
Jäi ruiskupumpun räjäytyskuva autoon, eli en nyt voi tarkistaa kummin päin paine säätää sitä jousikuormitettua nahkaläpyskää mutta asiaan palataan!
Onko tuossa jotain ongelmaa jota en tajua? Kommentteja tai kokemuksia arvostettaisiin.
|