Siis en päässyt kokeilemaan, että toimisiko erilla lailla, kun tuo välityksellä oleva bj-40 startti. (siis tuli minulle bj:n romujen mukana)
Mutta tuota starttauksen lopetushetkeä yritän vielä selittää:
Kun starttaus lopetetaan; niin moottorin +navassa on +24 V ja virtalukon piuhassa ei kulje virta.
-> virta kulkee startin + navan kautta liittimeen, johon virtalukolta tuli hetki sitten +24v sähkö, ja jatkaa siitä toisen käämin kautta solennoidin runkoon. "starttauksen lopetus hetki"
-> siis silloin kun startataan, niin käämit ovat rinnan. ja kun starttaus lopetetaan, niin sillä hetkellä käämit on sarjassa.
Ja kun käämit on käämitty rinnan, siis magneettikentät saman suuntaiset, kun polariteetit samat, niin magneettikenttä on molempien yhteenlaskettu, siis vetää solennoidia kovaa..
Mutta kun toisessa käämissä virran suunta muuttuu "starttauksen lopetus hetki" niin myös magneettikentän suunta muuttuu, siis magneettikenttä, joka vetää solennoidia kiinni, on magneettikenttien erotus. ja siis käytännössä Nolla?
Ja ylläoleva ulkomuistista, viimmeksi noiden asioiden kanssa painin taannoin, termistö voi olla pikkasen ruosteessa