Suomessa Posti on totuttanut ihmiset aivan liian hyvään palveluun. On täysin naurettavaa, että esim. omakotialueilla posti kannetaan laatikkoriveihin kadun varteen, saatika vielä oman portin kohdalla olevaan laatikkon ja vieläpä kerran päivässä.
Kyllähän se nyt riittäisi, että posti yleensäkään tulisi vaikkapa kerran viikossa kaupungin postitoimistoon, josta jokainen sen sitten voisi hakea itselleen sopivana aikana.
Miten ihmeessä tuollaiset kampanjat ovat hanurista? Kuluttajana ainakin otan ihan hyvillä mielin vastaan moiset kampanjat, se kertoo siitä että markkinatalous toimii ja kuluttaja hyötyy kilpailusta.
Ja mitä tuon kirjeen tulkintaan tulee, niin en todellakaan voi siihen ottaa enää kantaa, koska olen kirjeen jo luultavimmin hävittänyt. Kuitenkin voisin lähes vaikka vannoa, että sekä lehti-ilmoittelussa että kirjeessä nimenomaan sanottiin, että nopeus nostetaan elokuun 15. - syyskuun alku välisenä aikana. Lisäksi hassu juttu oli se, että 31.8. nopeuteni oli 256/256 ja noin 0.30 1.9. nopeus pompsahti 512/512.
Joka tapauksessa ne henkilöt, jotka ovat tulleet Elisan asiakkaiksi esimerkiksi sillä hetkellä kun kampanja alkoi, nauttivat jo tällä hetkellä samaan rahaan tuplanopeudesta kun taas minä hidastelen edelleen. Tämä vain vaikuttaa väkisinkin siltä, että vanhat asiakkaat eivät kiinnosta Elisaa. Ja se on mielestäni ihmeellistä, olenhan kuitenkin maksanut Elisalle kuluneiden vuosien saatossa tuhansia euroja.
Ja mitä yleisesti hinnoitteluun tulee, niin edelleen laajakaistojen hinnat ovat korkeita. 30 euroa on mielestäni melko korkea raha niinkin hitaasta yhteydestä kuin 256/256. Mutta se on vain mielipiteeni joka ei perustu mihinkään kulurakenteisiin tms.
- Laskos -
"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen
|