Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite
....ja joutuukin kokoajan huoltamaan venekärrissä... 
|
Pitää paikkaansa, noita kasetteja huolletaan kierrättämällä, siis rautaromuna.
Ja nuo kaikkein surkeimmat, en muista missä kärryssä, stefa oli korvattu muovi spiraalilla, ja sisempi laakeri kiristyi muovikeskiötä (-siis muovista "sorvattu" pidike akselilla, missä tuo muovi spiraali toimi tiivisteenä..)
Se on tosi, että noita kartiorulla laakereita joutuu huoltamaan, mikäli ei halua uusia; pari aktiivisessa, omassa, käytössä olevia on tullut seurattua, 20v ja ei ole tarvinnut rasvakuppia avata... (pitäs vaihtaa vassut, mutta enpä ole saanut aikaan, vaikka vedän tuota joka vuosi muutaman kerran..)
Toki tuossa omassa kärryssä taitaa olla juurikin nuo "kertakäyttö-" navat, mutta "hivenen-" ylimitoitettu; Tuo akseli on venetrailerin varaosa akseli, jossa jarrut; jarrukilvessä 750kg, akselin tyyppikilvessä 1400kg ja vetopäässä 750? - 1600 kg, ja nyt rekisteröity O1, siis max kokonaispaino 750kg (saa vetää maasturilla/pakulla/kevytkuorma-autolla/kuorma-autolla jne. ilman e-kirjainta)
-> jos pitää peruuttaa venetraileri niin syvälle, että pyörän navat on veden alla, ja varsinkin pikkuisen odotella... ->joko upotuksen kestävät navat, tai sitten rasvanippa JA poistoreikä, mistä vettynyt vassu (öljy?) päästetään "propusta" jäteöljy- astiaan, siis kiinteä öljyjäte-